سلامت نیوز: مدیر كل بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: 5 درمانگاه عمومی و تخصصی جمعیت هلال احمر در 5 استان كشور طی مهر امسال افتتاح می‌شود.

افشین علیخانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس نیازسنجی‌های صورت پذیرفته توسط جمعیت هلال احمر و با تأیید دانشگاه‌های علوم پزشكی استان‌های كشور و در نهایت دریافت مجوز وزارت بهداشت 4 درمانگاه عمومی و یك درمانگاه تخصصی در  5 استان كشور در مهر ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: 4 درمانگاه عمومی در شهرهای كرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان و كرمانشاه در مهر ماه برای ارائه خدمات درمانی به مردم این استان‌ها توسط جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود.

علیخانی تصریح كرد: در این راستا یك درمانگاه تخصصی چشم نیز در شهر تبریز با تأیید دانشگاه علوم پزشكی این استان و دریافت مجوز وزارت بهداشت افتتاح می شود.

مدیر كل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تأمین سلامت كشور بر اساس قوانین طبق پروسه مشخصی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشكی است كه در این راستا نیز با هماهنگی و نیازسنجی‌های صورت پذیرفته و در نهایت دریافت مجوز وزارت بهداشت درمانگاه‌های جمعیت‌ هلال احمر كه در حال حاضر 13 درمانگاه در داخل كشور است با افتتاح این 5 درمانگاه به 18 درمانگاه افزایش می‌یابد.

علیخانی گفت: درمانگاه‌های عمومی جمعیت هلال احمر با حضور پزشك عمومی، خدمات دندانپزشكی، پرستاری، تزریقات و پانسمان و مامایی را ارائه می‌دهند و تمام زمین و ساختمان این درمانگاه‌ها نیز مربوط به املاك جمعیت‌های هلال احمر در استان‌ها است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تجهیزات برای ارسال و تكمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی به درمانگاه‌های مربوطه در استان‌های كشور در حال اجرا است و امیدواریم در مهر سال جاری این 5 درمانگاه عمومی و تخصصی در استان‌های كشور افتتاح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامرضا شاهرضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر چندی قبل در نشست خبری خود با خبرنگاران از راه‌اندازی درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در تمام استان‌های كشور تا پایان سال جاری با تأیید و مجوز وزارت بهداشت خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha