چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 32811

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اینكه به سلامت یك نفر رسیدگی نشده باشد ممكن است مورد توجه همه قرار گیرد و در تلویزیون هم نشان داده شود اما میلیونها نفر هستند كه به سلامتشان رسیدگی نمی‌شود و مورد توجه رسانه‌ها هم نیستند.

سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اینكه به سلامت یك نفر رسیدگی نشده باشد ممكن است مورد توجه همه قرار گیرد و در تلویزیون هم نشان داده شود اما میلیونها نفر هستند كه به سلامتشان رسیدگی نمی‌شود و مورد توجه رسانه‌ها هم نیستند.
 
علیرضا مرندی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: از این قبیل مسائل كه بیماری در اورژانس پذیرش نشود یا نارضایتی از اورژانس بیمارستانها همیشه بوده است و نمی‌شود گفت كه در آینده هم نخواهد بود البته امیدواریم نظارتها قوی تر شود و این مسائل به حداقل برسد ولی مهمترین كار وزارت بهداشت این است كه به خدمات و مسائل كلان كشور برسد و خودش را درگیر مسائل كوچك نكند.

وی ادامه داد: از این جور ناهماهنگی‌ها و مشكلات همیشه پیدا می‌شود اگر وزارت بهداشت درگیر این مسائل كوچك شود از كارهای كلان باز می‌ماند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: به هیچ وجه خوشحال نیستیم كه به یك مریض رسیدگی نشده است ولی الان نگرانی من این است كه به سلامت 75 میلیون نفر رسیدگی نشود، به نظر من هر كسی كه وزیر باشد باید برنامه‌های كلان را كه با سلامت 75 میلیون نفر مرتبط می شود مد نظر داشته باشد.

وی گفت: مهمترین این برنامه‌ها اجرای طرح پزشك خانواده به طور كامل است كه متأسفانه به علت تأمین نشدن بودجه‌های مصوب و ناهماهنگی بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه سابق یا وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی فعلی اجرا نشده است.

مرندی اضافه كرد: آدم‌های مستضعف و سطوح پایین اقتصادی و اجتماعی زیادی هستند كه اصلاً دیده نمی‌شوند، حالا یك نفر را كه به او رسیدگی نشده است را ممكن است در تلویزیون هم نشان دهیم اما میلیونها نفر هستند كه به آنها رسیدگی نمی‌شود، به خاطر اینكه بودجه نیست و ناهماهنگی هست و البته مشكلات دیگری هم وجود دارد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: انتظار ما از وزارت بهداشت بسیار زیاد است به خصوص اینكه قانون برنامه توسعه پنجم قانون بسیار خوبی است كه با هماهنگی وزارت بهداشت تدوین شده است اما مسئله این است كه دولت باید بودجه‌های مصوب را به موقع اختصاص دهد، مشكل دیگر هم ناهماهنگی با وزارت رفاه(سابق) و بیمه‌هاست.

وی افزود: زمانی كه من وزیر بودم تمام این بخش‌ها شامل بهزیستی، تأمین اجتماعی و بیمه‌های درمانی جزئی از وزارت بهداشت بود و هماهنگی كاملی بین ارائه كنندگان خدمات سلامت و تأمین كنندگان بودجه آن فراهم بود اما متأسفانه این هماهنگی از زمان تأسیس وزارت رفاه از بین رفته است و من بارها گفته‌ام كه این تصمیم اشتباه بوده و به سلامت مردم لطمه زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha