سلامت نیوز: یك متخصص پوست با بیان این كه میكرودرم ابریشن باعث كلاژن سازی و از بین رفتن چروك‌های سطحی پوست می‌شود، گفت: این روش در از بین بردن لكه‌های پوست تاثیر چندانی ندارد.

دكتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكی تهران، اظهار داشت: میکرودرم ابریشن از جمله تجهیزات پزشکی با قابلیت درمان بیماری‌های پوستی است که در از بین بردن چروک‌های سطحی و شفاف سازی پوست کاربرد دارد.

وی درخصوص مكانیسم عملكرد دستگاه میكرودرم ابریشن گفت: این دستگاه ذرات اكسید آلومینیوم را بر روی پوست می‌ریزد و این ذرات با پوست واكنشی ایجاد می‌كنند که توسط ساكشن، ذرات اكسید آلومینیوم به سطح پوست كشیده شده، لایه‌های مرده و سطحی پوست برداشته می‌شود.

این متخصص پوست در ادامه یادآور شد: در گذشته برای درمان بیماری‌های پوستی كه دارو جوابگو نبود از پیلینگ استفاده می‌شد که برای بر طرف کردن تیرگی پوست از بین بردن فرورفتگی‌های جوش یا شفافیت پوست کاربرد داشت ولی با توجه به عوارض پیلینگ و دقت نظرهای تخصصی از سوی پزشكان، امروزه استفاده از روش میكرودرم ابریشن برای رفع مشكلات پوستی كاربرد بیشتری دارد.

دكتر احسانی در خصوص نحوه اثربخشی استفاده از این روش گفت: اكسید آلومینیوم در درازمدت باعث تحریك بافت‌های زیر پوست می‌شود همچنین كلاژن سازی و سنتز پلامین پوست را افزایش می‌دهد، با انجام یكبار میكرودرم حداقل نتیجه مطلوب شفافیت خاص پوست است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: هر چند استفاده از این روش در از بین بردن لكه‌های پوستی اثر زیادی ندارد ولی در این روش لایه‌های سطحی پوست برداشته شده و نفوذ دارو در پوست چند برابر می‌شود.

دكتر احسانی با تاكید بر این كه تكرار این روش در 3 تا 5 جلسه، باعث از بین بردن چروك‌ها و فرو رفتگی‌های سطحی پوست می‌شود، گفت: فاصله زمانی لازم برای انجام میكرودرم 2 تا 3 هفته است.

این متخصص پوست در پایان یادآور شد: افرادی كه دارای آكنه فعال هستند، بهتر است استفاده از این روش را تا بهبودی جوش‌ها به تاخیر بیندازند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha