چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 33085
سلامت نیوز: با گذشت بیش از 10روز از افزایش غیرقانونی نرخ شیر و لبنیات و سکوت مسئولان، روز گذشته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در واکنشی دیرهنگام، کارخانه‌های لبنی را ملزم به بازگشت قیمت‌ها کرد.

محمد حسین نکویی مهر با اعلام اینکه در مورد افزایش قیمت محصولات لبنی طی روزهای آتی تصمیم‌گیری خواهد شد، افزود: نشست‌های بررسی افزایش قیمت محصولات لبنی همچنان در حال برگزاری است و تا وقتی که افزایش قیمت از مرجع رسمی آن‌ که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و همچنین کمیته‌های استانی است اعلام نشود، از نظر ما افزایش قیمت رسمیت ندارد. وی با تایید ضمنی افزایش قیمت شیر و لبنیات به ایسنا گفت:

ممکن است بعضا افزایش قیمتی انجام شده باشد، اما از نظر ما اگر کسی افزایش قیمت داده باشد باید به قیمت اولیه‌ برگردد و آنهایی که بدون هماهنگی این کار را کنند، جریمه می‌شوند. نکویی مهر همچنین به برخی درخواست‌های ارائه شده برای افزایش قیمت اشاره کرد و گفت: طی این مدت بحث افزایش قیمت خودرو و لبنیات مطرح شده که قیمت نهاده‌های موثر بر هزینه تمام‌شده آنها افزایش یافته و در روزهای آینده وضعیت قیمت‌ این محصولات مشخص خواهد شد.

آزاد سازی یا افزایش رسمی نرخ لبنیات تا هفته آینده

افزایش غیررسمی نرخ شیر و لبنیات در حالی صورت گرفته که تولید‌کنندگان لبنیات از توافق ضمنی با مسئولان سازمان حمایت برای آزاد‌سازی قیمت این محصولات و احتمال آزادسازی یا افزایش رسمی قیمت‌ این فراورده‌ها تا هفته آینده خبر می‌دهند.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هنوز نتیجه رسمی نشست روز گذشته ستاد تنظیم بازار به تولید‌کنندگان لبنیات اعلام نشده گفت:

تاکید صنایع لبنی بر آزادسازی قیمت‌هاست که این موضوع در نشست اخیر با مسئولان سازمان حمایت بررسی و با توافق ضمنی آنها مواجه شد. مجید علیداد در زمینه دیدگاه رئیس سازمان حمایت مبنی بر الزام تولید‌کنندگان به بازگشت قیمت‌ها گفت: صنایع لبنی چاره‌ای جز پیگیری افزایش 25درصدی قیمت یا آزادسازی نرخ لبنیات با توجه به افزایش نرخ پایه شیر خام ندارند.
وی افزود: اکنون شرایط تولید و عرضه لبنیات به گونه‌ای است که ادامه فعالیت تولید‌کنندگان توجیه اقتصادی ندارد؛ چرا که تولید‌کنندگان لبنیات مجبور به خرید شیر بدون هیچ الزامی برای رعایت قیمت توسط دامداران و از سوی دیگر فروش اقلام لبنی با قیمت‌های مصوب هستند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha