سلامت نیوز : محققان دریافتند هرسپتین که در درمان سرطان پستان کاربرد دارد خطر بیماری‌های قلبی بویژه در افراد دیابتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا محققان تاثیر داروی هرسپیتن(تراستوزوماب) که در درمان سرطان پستان استفاده می‌شود را بر عملکرد قلب در سالمندان بررسی کرده و دریافتند که این دارو خطر بیماری قلبی بویژه در افراد دیابتی را افزایش می‌دهد.

هرسپتین در حال حاضر به عنوان یک درمان استاندارد برای زنان مبتلا به سرطان پستان و دارای ژن HER2 به شمار می‌رود. بر این اساس، محققان نتایج بدست آمده از مطالعه روی 45 زن 70 تا 92 ساله را که با هرسپتین درمان شده بودند را بررسی کرده و دریافتند در 12 بیمار (26درصد) مشکلات قلبی مرتبط با دارو افزایش داشت.

طبق اعلام این بررسی، مصرف هرسپتین در 33 درصد از زنان با تاریخچه بیماری‌های قلبی نشانه‌هایی از مشکلات قلبی را در مقایسه با 6 درصد بدون دیابت توسعه داد در مقابل 33 درصد از زنان دیابتی مشکلات را در مقایسه با 6.1 درصد بدون دیابت توسعه داد.

این تست همچنین نشان داد با قطع داروی هرسپین تقریبا تمام زنان توانستند درمان خود را به خوبی ادامه دهند به هر حال محققان معتقدند استفاده از داروی هرسپین می‌تواند مشکلات عمده قلبی را برای افراد با سابقه قلبی و مبتلایان به دیابت ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha