سلامت نیوز: نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به عدم تمایل بیمه های تکمیلی برای عقد قرارداد با بیمارستانهای خصوصی، خواستار احضار مسئولین بیمه های متخلف از سوی بیمه مرکزی شد.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه به رغم پیگیریهای سازمان نظام پزشکی در جهت حل مشکلات عدم تمدید قرارداد برخی بیمه های تکمیلی با بیمارستانهای خصوصی، ولی این بیمه ها همچنان از تمدید قرارداد خودداری می کنند.

مدیرعامل صندوق رفاه سازمان نظام پزشکی با اشاره به جلسه ای که بیمارستانهای خصوصی با بیمه های تکمیلی داشته اند، تاکید کرد: بیمارستانهای خصوصی از تمدید قرارداد عادلانه با بیمه های قطع ارتباط شده استقبال کرده اند ولی در عین حال خواستار آن شدند که بیمه ها نیز از محل درآمدهای حق بیمه مردم، در جهت ود بیماران هزینه کنند.

نوروزی ادامه داد: با توجه به اینکه مطالبات بیمارستانهای خصوصی از بیمه های تکمیلی به بیش از یک میلیارد تومان می رسد اما این بیمارستانها عنوان داشته اند که همچنان به خدمات خود به بیماران دارای بیمه تکمیلی ادامه می دهند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: عدم مراجعه برخی از بیمه های تکمیلی جهت تمدید قرارداد موجب بروز مشکلات عدیده ای برای بیمارستانهای خصوصی شده است و به رغم رسانه ای شدن این موضوع هنوز برخی بیمه ها به منظور انجام کار خود مراجعه مستقیم به بیمارستانهای خصوصی نداشته اند.

وی در همین زمینه افزود: با این وجود  و بنا به توصیه مسئولان نظام پزشکی، بیمارستانهای خصوصیز نسبت به ارائه خدمات به بیماران اورژانسی مشمول بیمه های تکمیلی ادامه داده اند اما خواستار آن شده اند که مسئولین بیمه ای پیگیری لازم را انجام دهند.

نوروزی افزود: عدم اطلاع رسانی بیمه ها به مردم می بایست مورد توجه بیمه مرکزی قرار گرفته و با احضار مسئولین بیمه های متخلف نسبت به پیگیری موضوع و احقاق حقوق مردم اقدام نماید.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: در صورت عدم پیگیری بیمه ها به منظور حل مشکل مردم، موضوع از طریق سازمان نظام پزشکی در مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اکثر بیمه های تکمیلی در زمان عقد قرارداد با بیمارستانهای خصوصی بین 10 تا 20 درصد از تعرفه های مصوب هیئت دولت کمتر قرار بسته اند، افزود: متاسفانه این بیمه ها پرداختهای خود را با تاخیر دو الی سه ماه انجام می دهند.

نوروزی گفت: بیمارستانهای خصوصی درخواست آن دارند که تعرفه های مصوب به صورت کامل از طرف بیمه ها اجرا و پرداختها نیز به طور منظم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha