سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 332537

تشک و تخت خواب اثرات خیلی مهمی بر سلامتی و زندگی انسان می گذارند. یک سوم از عمر ما در حالت خواب می باشد. حین استراحت شما، اثرات مهمی بر زمان بیداری شما می گذارد. تشک و تخت خواب ما محلی می باشد که که در آن به استراحت می پردازیم و تاثیر به سزایی بر کیفیت خواب و سلامتی و امور روزمره ما خواهد گذاشت که بر سلامت ذهن و سلامتی فیزیکی تاثیر دارد. در ادامه این مقاله از تشک طبی خوابکو همراه ما باشید.

نقش تشک در سلامتی بدن انسان

سلامت نیوز: تشک و تخت خواب اثرات خیلی مهمی بر سلامتی و زندگی انسان می گذارند. یک سوم از عمر ما در حالت خواب می باشد. حین استراحت شما، اثرات مهمی بر زمان بیداری شما می گذارد. تشک و تخت خواب ما محلی می باشد که که در آن به استراحت می پردازیم و تاثیر به سزایی بر کیفیت خواب و سلامتی و امور روزمره ما خواهد گذاشت که بر سلامت ذهن و سلامتی فیزیکی تاثیر دارد. در ادامه این مقاله از تشک طبی خوابکو همراه ما باشید.

تشک و سلامتی بدن انسان

با انتخاب بهترین تشک می توانید خواب راحتی خواهید داشت. در هنگام خرید تشک می بایست با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مورد نیاز، تشک مناسب را انتخاب کنید. ممکن است تشک انتخابی شما تشک طبی، تشک مموری فوم یا تشک های جدید موجود در بازار اعم از تشک پد دار و یا حتی جنس خاصی از تشک مانند تشک لاتکس یا تشک ژل دار باشد. انتخاب شما با توجه به هزینه و شرکت انتخابی ممکن است تغییر کند ولی نکته مهم راحتی شما در هنگام خواب و تجربه یک خواب راحت می باشد. تشک شما نباید منجر به کمر درد و دردهای عضلانی شما شود. در ادامه چند نمونه از تاثیر تشک خوب و خواب راحت بر سلامتی شما ذکر خواهد شد.

بهتر شدن حافظه

انتخاب تشک مناسب و داشتن خواب شبانه با کیفیت تاثیر بزرگی بر یادگیری و تقویت حافظه خواهد داشت. بسیاری از ما تصور می کنیم که درهنگام خواب هیچ فرآیند و عملی در مغز ما انجام نمی شود. این در حالی است که در هنگام خواب مغز ما در حال ذخیره سازی اطلاعات دریافتی و تمرین کردن آن ها می باشد. در این هنگام اطلاعات به صورت موثرتر در حافظه ما ذخیره می شود تا در زمان نیاز به خوبی از آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: راهنما خرید تشک سوپر کلاس هارد خوشخواب

اثرات مستقیم بر سلامتی

خواب فعالیتی حیاتی برای سلامتی انسان محسوب می شود. خوابیدن به اندازه کافی به طور کامل شما را از بیماری دور نخواهد کرد. اما تحقیقات تاثیر کمبود خواب بر بیماری های مختلف نظیر بیماری قلبی، حملات قلبی و دیابت را ثابت کرده است. یکی از تحقیقات نشان داد که پس از چهار روز اختلال خواب نشانه هایی از بیماری دیابت در خون ظاهر می شود.

سلامت پوست بدن انسان

اطلاع دارید که خواب تاثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست و مو دارد. معمولا افرادی که دارای خواب ناکافی و نا منظم هستند، زودتر دچار چروک شدن پوست می‌شوند. همچنین عدم خواب کافی سبب گود شدن زیر چشم‌‌ها می‌شود. هنگامی که شما از تشک مناسبی استفاده نکنید، مطمئنا خوابی راحت و کافی ندارید. دائما در طول خواب بیدار می‌شوید و در نتیجه صبح روز بعد کسل هستید. بنابراین توصیه ما به شما استفاده از تشک مناسب است. با انتخاب یک تشک خوب، پوست و موی درخشانی داشته باشید.

سلامت مفاصل و استخوان ها

آرتروز گردن، دیسک کمر، بدن درد و… همگی ناشی از انتخاب تشکی نامناسب هستند. اگرچه مواردی دیگر سبب بروز این مشکل نیز می‌شود، اما اصلی ترین دلیل استفاده از تشک نامناسب است. سطحی که روی آن استراحت می‌کنید باید علاوه بر برخورداری از درجه سفتی مناسب، از ستون فقرات و گردن شما محافظت کند. بنابراین لازم است یک تشک خوب خریداری کنید. توجه کنید تشکی که خریداری می‌کنید باید مناسب با تیپ بدنیتان باشد.

کمتر شدن افسردگی و استرس شخص

خواب، در سلامت روان نقش مهمی دارد. اگر شما از خواب راحتی بهره مند نباشید، دائما دچار استرس و عدم آرامش خاطر هستید. یک خواب کافی به مغز شما امکان استراحت داده و همچنین هورمون‌‌ها را تنظیم می‌کند. در غیر اینصورت در اثر عدم استراحت کافی و ترشح هورمون هایی که باید در هنگام استراحت انجام شود، شما از آرامش روان نیز بهره مند نخواهید شد.

استفاده از تشک‌های طبی استاندارد و با کیفیت تاثیرات بسیاری در زندگی ما دارد. برای آگاهی از تاثیرات آن می‌توانید یک چارت روزانه برای خود تهیه نمایید و گزینه‌هایی را بنویسید که بتوانید از صفر تا 10  به آنها امتیاز دهید. گزینه‌هایی همچون سرحالی اول صبح، اشتها، مثبت اندیشی، لبخند زدن، خندیدن، حرف زدن و … را انتخاب کنید که بیانگر مود رفتاری شما باشند سپس با امتیاز دادن به آنها در روزهای متفاوت به خصوص روزهایی که شب قبل خواب بد یا خوبی را تجربه کرده‌اید، متوجه تفاوت حس و حال و عملکردتان در طول روز خواهید شد. به طور کل پژوهش‌ها نشان می‌دهد یک تشک خوب که منجر به خواب آرام شود می‌تواند تاثیر مستقیمی در جنبه‌های مختلف روحی و روانی انسان داشته باشد این جنبه‌ها شامل:

  • سرحالی و نشاط
  • کاهش استرس
  • درمان افسردگی
  • جلوگیری از چاقی
  • افزایش هوشیاری
  • افزایش طول عمر
  • درخشندگی پوست
  • متابولیسم بهتر بدن
  • تقویت حافظه بلندمدت
  • کاهش تنش‌های جسمی
  • کاهش بیماری‌های قلبی
  • جلوگیری از چروک پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • عملکرد بهتر سیستم دفاعی بد

فروش تشک سوپر استار در سایت خوابکو. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت خوابکو به آدرس http://khabco.com مراجعه فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha