سلامت نیوز: رییس اداره بیماری‌های آب، غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: 400 بیمارستان در سراسر كشور عفونت های بیمارستانی را كنترل می كنند كه این رقم با 100 بیمارستان در سال گذشته قابل مقایسه است.

دكتر حسین معصومی اصل در حاشیه برگزاری نخستین كنگره باكتری شناسی پزشكی ایران در جمع خبرنگاران افزود :در حال حاضر در كشور 800 بیمارستان خصوصی و دولتی وجود دارد كه 400 بیمارستان تحت پوشش نظام مراقبتی كنترل عفونت بیمارستانی است .

وی با اشاره به اینكه نظام مراقبتی كنترل عفونت بیمارستانی در حال افزایش است خاطر نشان كرد : عفونت های بیمارستانی در تمامی بیمارستان های دنیا وجود دارد و هر بخشی نسبت به بخش دیگر عفونت بیمارستانی متفاوت است به طور مثال عفونت بیمارستانی در بخش سرطان و یا بخش روانی با همدیگر فرق می كنند.

معصومی اصل اضافه كرد: آمار دقیق از عفونت بیمارستانی وجود ندارد و از این رو آمارهای بیمارستانها نسبت به رعایت اصول بهداشت با یكدیگر متفاوت است .

وی اظهار داشت : طبق نظام مراقبتی كه از سال 1385 در حوزه عفونت بیمارستانی تنظیم شد در یك درصد بیمارستان های كشور این نظام برقرار شد كه با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی خواهیم كرد نظام مراقبتی در بیمارستان های بیشتری افزایش داشته باشد .

معصومی اصل گفت :طبق پیش بینی ها عفونت های بیمارستانی كشور حدود 10 درصد است كه این وضعیت در كشورهای توسعه یافته صنعتی 5 تا 10 درصد و در كشورهای در حال توسعه در مواردی تا 25 درصد نیز بوده است.

وی افزود: یكی از مهمترین بحث های این حوزه ایجاد مقاومت های ضد میكروبی است كه به صورت مشكل جهانی در آمده به طوری كه سازمان بهداشت جهانی خواستار برنامه ریزی های بسیاری در این حوزه شده است.

معصومی اضافه كرد :توصیه ما به مردم رعایت بهداشت شخصی در محیط بیمارستان است كه در این زمینه شستن مداوم دست ها مهمترین راه پیشگیری از عفونت های بیمارستانی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha