سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 33454
سلامت نیوز: مولكولی موسوم به «كوندروتین» كه از غضروف كوسه ماهی گرفته می‌شود، تأثیر شگفت‌انگیزی در بهبود درد‌های مفصلی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در یك بررسی جدید در دانشكده پزشكی ژنو بالاخره تایید شد كه كوندروتین برای بهبود مفاصل دردناك موثر است.

متخصصان علوم پزشكی در این دانشكده طی یك آزمایش شش ماهه روی 162 بیمار مبتلا به آرتریت در دست‌هایشان به این نتایج دست یافته‌اند، آن‌ها دریافتند بیمارانی كه در روز 800 میلی‌گرم كوندروتین مصرف كردند، درد دست‌های آن‌ها كاهش یافت و توان آنها در گرفتن اشیاء با دست‌های‌شان نیز بیشتر شد.

به گزارش روزنامه‌ دیلی میل، 800 میلی‌گرم كوندروتین در واقع دو برابر دوزی است كه به طور معمول برای مصرف این ماده توصیه می‌شود.

سارا بریور متخصص تغذیه در دانشكده پزشكی ژنو در این‌باره تصریح كرد: ما تركیب فوق‌ را روی حیوانات آزمایشگاهی مطالعه كرده و متوجه شدیم كه یك «دارونما» به هیچ وجه نمی‌تواند تأثیر شفا بخش شبیه به كوندروتین را در بهبود درد‌های مفصلی داشته باشد.

كوندروتین به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود اما تولید آن با افزایش سن كاهش پیدا می‌كند. بنابراین متخصصان معتقد هستند كه مصرف مكمل‌های این تركیب می‌تواند كمبود آن را جبران كند و از میزان درد و التهاب در مفاصل بكاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha