سلامت نیوز: حسن غفاری با اشاره به اینکه گروه بهداشت محیط شرکت شهر سالم شهرداری تهران در راستای پایش بهداشتی اماکن تحت پوشش و وابسته به شهرداری تهران فعالیت می‌کند، گفت: این گروه با تهیه و تدوین و ابلاغ دستورالعمل برنامه‌‌های مربوطه و سیاست‌گذاری اجرایی آنها، رعایت موازین بهداشتی در اماکن وابسته به شهرداری (مانند پارک‌ها، استخرهای شنا و سونا، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذائی، محلهای نگهداری حیوانات و غیره) و همچنین بر ارائه خدمات شهری به شهروندان تهرانی (مانند عملیات جمع‌آوری، انتقال و دفن زباله‌های خانگی، سمپاشی پارک‌ها و فضای سبز، عملیات به زراعی پارک‌ها و فضای سبز) نظارت می‌کند.

وی با اشاره به کنترل و نمونه برداری مستمر از آب آشامیدنی بوستان‌ها، گفت: در همین رابطه سال گذشته طی 4 دوره، 1973 مورد بازرسی از آب آشامیدنی پارک‌ها صورت گرفت که تنها 2 مورد آلوده گزارش شد، همچنین از 10 رستوران و مرکز تهیه غذای مجموعه شهرداری نیز بازرسی به عمل آمده است.

معاون بهداشت شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: به همین منظور در سال گذشته تابلوهای مربوط به آب آشامیدنی در بوستان های شهر تهران ، ضوابط بهداشتی بر سرویسهای بهداشتی عمومی واقع در پارکها و معابر شهر تهران و رعایت ضوابط بهداشت و ایمنی ساختار عمومی  و تجهیزات خدمات شهری در بوستان‌ها طی 2 دوره ارزیابی شدند.

وی تصریح کرد: بازرسی بهداشتی و ایمنی از محل سکونت کارگران شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری تهران طی 4 دوره  و از 512 محل اسکان، صورت گرفته که از رشد خوبی برخوردار بوده است .

غفاری افزود: همچنین طی 4 دوره بر ایستگاه‌های خدمات شهری (محل جمع آوری موقت زباله‌های شهری) نظارت صورت گرفته و طی یک دوره نیز از 26 استخر وابسته به شهرداری تهران بازرسی به عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha