سلامت نیوز: مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز اختلالات عصبی و عقب ماندگی ذهنی را از عوارض کم کاری تیروئید در نوزادان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا،محمد رضا جویا با اشاره به اینکه بیماری کم کاری تیروئید بدو تولد بدون هیچ علائم ظاهری است گفت : با انجام آزمایش های بدو تولد در روزهای سه تا پنج روزه گی نوزاد می توان از بروز عوارض سوء ناشی از این بیماری جلوگیری کرد .

وی با بیان اینکه 4 مرکز بهداشتی درمانی در مشهد و 170 مکان زیر پوشش دانشگاه طرح آزمایش کم کاری تیروئید انجام می گیرد افزود: والدین می توانند نوزادان خود را در همان هفته نخست زندگی زیر پوشش این طرح قرار دهند و درصورت ابتلا به بیماری کم کاری تیروئید از مشاوره ها و درمانهای تخصصی مراکز بهداشتی درمانی بهره مند شوند .

مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد زردی طول كشیده ،یبوست ،پوست سرد و خشك و رنگ پریده ، زبان بزرگ و گریه خشن،فتق نافی و رشد با تاخیر را از علائم این بیماری برشمرد و افزود: در صورت تشخیص بیماری در نوزادان از همان ماه اول زندگی درمانهای تخصصی آغاز و تا سن سه سالگی ادامه پیدا می کند و کودکان می توانند از یک زندگی سالم بهره مند شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha