سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میان‌وعده‌ها حافظه و قدرت تمرکز دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد و حافظه کوتاه‌مدت کودک را نیز تقویت می‌کند.

مسعود کیمیاگر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: میان‌وعده‌ها در سلامت کودکان بسیار اهمیت دارد و دانش‌آموزانی که ساعت 12 ظهر به خانه برمی‌گردند، یک میان‌وعده برای آنان کافی است که می‌تواند از انواع میوه‌ها، ساندویچ‌ کوچک نان، پنیر و گردو، نان، پنیر و خرما و نان، پنیر، گوجه و خیار باشد.

وی گفت: دانش‌آموزانی که ساعت 3 بعد از ظهر به خانه برمی‌گردند، باید 2 میان وعده داشته باشند که یک میان وعده باید از انواع میوه‌ها و میان‌وعده بعدی از انواع ساندویج‌های خانگی باشد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: تنقلات بی‌ارزش بر سلامت کودکان تأثیر منفی می‌گذارد. امروزه تنقلات بی‌ارزش با نام‌های تجاری مختلف در فروشگاه‌ها عرضه می‌رسد که این مواد با روغن سرخ شده است و کالری زیادی دارد که موجب چاق شدن کودکان می‌شود.

کیمیاگر افزود: مصرف میان‌وعده‌های سالم حافظه دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد همچنین قدرت تمرکز آنان را بالا می‌برد و حافظه کوتاه‌مدت را نیز تقویت می‌کند. اگر دانش‌آموزان میان‌وعده مصرف نکنند، قند خونشان افت پیدا می‌کند و در حافظه کوتاه‌مدتشان تأثیر منفی می‌گذارد.

وی اضافه کرد: در گذشته در خصوص بوفه‌های مدارس کنترل بیشتری صورت می‌گرفت ولی باید توجه داشت که در بوفه‌های مدارس تنقلات بی‌ارزش در اختیار دانش‌آموزان قرار داده نشود، در این خصوص باید برنامه‌ریزی کافی وجود داشته باشد و باید جایگزین‌های مفیدی به جای تنقلات بی‌ارزش در بوفه‌ها انتخاب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha