سلامت نیوز: طرح اهدای لوح طلایی، نقره‌ای و برنزی دوستدار سلامت به رستوران‌ها، چلوکبابیها و اغذیه فروشیهایی که غذای سالم و با ارزش غذایی توزیع میکنند از امروز کلید خورد و 2رستوران توانستند لوح طلایی و یک چلوکبابی توانست لوح برنز دریافت کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، برای تأمین سلامت آحاد جامعه به خصوص مشتریان رستورانها صبح امروز با حضور احمدرضا فرسار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان بهداشت محیط این دانشگاه طرح نهایی بازدید از رستورانهای منتخب و داوطلب شده برای دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری انجام شد.

در این راستا با حضور خبرنگاران و مسئولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ازچند رستوران و چلوکبابی بازدید کردند و مسئولان بهداشت محیط و معاون بهداشتی دانشگاه توصیه‌های لازم را به این رستورانها برای دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری اعلام کردند.

در این بازدید‌ها از تمام مکان‌های رستورانها از جمله آشپزخانه، مکان پذیرایی، مکان استراحت پرسنل، مکانهای اداری و دیگر محل‌های مربوطه توسط کارشناسان بازدید بهداشتی نهایی صورت پذیرفت و در این راستا 2 رستوران در تهران موفق به دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری با درجه طلایی شدند.

همچنین یک چلوکبابی نیز در ادامه این بازدید موفق به دریافت لوح دوستدار سلامت مشتری با درجه برنز شد.
 
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اجرای طرح اغذیه فروشی‌های داوطلب برای دریافت لوح دوستدار سلامت برخی از رستورانها و چلوکبابی‌های تهران برای دریافت این لوح داوطلب شدند که 3مورد آنها بعد از بررسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکنون موفق به دریافت لوح دوستدار سلامت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به منظور ارتقای سطح کیفیت و امنیت غذایی و سلامت محیط اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در با اجرای تفاهمنامه بین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و اتحادیه صنف رستوران‌داران شهر تهران طرح دوستدار سلامت مشتری اجرا شده است و ادامه دارد.

پیش از این احمدرضا فرسار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگار فارس که از وی پرسیده بود چگونه بر اغذیه فروشی ها نظارت می‌کنید و چرا با متخلفان که مواد غذایی بی کیفیت عرضه می‌کنند برخورد نمی‌کنید گفت: ما با اغذیه فروشی‌های متخلف برخورد پلیسی نمی‌کنیم و به جای برخورد طرفدار سیاست تشویق اغذیه فروشی های بهداشتی و مورد  تأیید هستیم که آنها را به مردم هم معرفی می‌کنیم تا از این طریق فرهنگ سازی کنیم و مردم و اغذیه فروشی ها را به سمت اصلاح وضع موجود هدایت کنیم.

وی گفت: بعد از رستورانها مرحله بعدی بازدید و اهدای لوح دوستدار سلامت به قنادی‌ها اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha