به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: این ۳۷۴ تا مخزن بزرگ اضطراری می‌تواند ۳ روز آب آشامیدنی مردم تهران را در شرایط بحرانی تامین کند تا بحث امدادرسانی انجام شود.

در هنگام وقوع زلزله در تهران مشکلی برای تامین آب آشامیدنی نداریم

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نحوه تامین آب مخازن اضطراری شهر تهران به میزان گفت: سوال خیلی خوبی است. این مخازن اضطراری، درواقع مخازن خیلی بزرگی است که این می‌آید در مسیر شریان‌های اصلی لوله‌های آبرسانی در سطح شهر تهران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مواقع زلزله این شریان‌ها به صورت اتومات قطع می‌شوند. آب در این مخازن بزرگ، محصور می‌شود. این آب می‌رود زیر زمین و آن لوله‌های آب که پیوسته بوده برش می‌خورد و می‌رود جای آن و از داخل این آب می‌آید و می‌رود، چون اگر بخواهد آب راکد بماند خراب می‌شود.

پیرهادی اضافه کرد: ما که نمی‌دانیم زلزله کی می‌آید؛ بنابراین این آب همیشه در حرکت است و وقتی که زلزله می‌آید سنسورها و فرایندی که وجود دارد این قطع می‌شود که اگر یک شکستگی به وجود آمد ما این آب را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بالای آن یک دریچه دارد که این را بچه‌های آتش نشانی و آن ساختاری که ما داریم در بحث سازماندهی بحران می‌بینیم می‌توانند مدیریت کنند و آب آشامیدنی از این محل در اختیار مردم قرار دهند. این ۳۷۴ تا مخزن بزرگ می‌تواند ۳ روز آب آشامیدنی مردم تهران را تامین کند تا بحث امدادرسانی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha