عزت ا... دهقان، عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که کیفیت فضاهای بهداشتی و آموزشی مدارس ایده آل نیست، اظهار داشت: در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این امید وجود دارد که با حمایت های دولت به استانداردهای لازم دست یابیم.

سلامت نیوز : در زمینه کیفیت فضاهای بهداشتی و آموزشی مدارس با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این امید وجود دارد که به استانداردهای لازم دست یابیم.عزت ا... دهقان، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با فارس با بیان این که کیفیت فضاهای بهداشتی و آموزشی مدارس ایده آل نیست، اظهار داشت: در این زمینه با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما این امید وجود دارد که با حمایت های دولت به استانداردهای لازم دست یابیم.

* تردیدی نیست که در سال های اخیر آموزش و پرورش اقدامات خوبی را در زمینه ساخت سرویس های بهداشتی، لوله کشی صابون مایع، جداسازی آبخوری از سرویس های بهداشتی و به کارگیری مربیان بهداشت در مدارس انجام داده است اما شواهد و برخی خبرها نشان می دهد که هنوز وضعیت بهداشت در مدارس به نقطه اید ه آل و مطلوب نرسیده است و بنا به گفته عضو کمیسیون آموزش با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

بررسی آماری نیز نشان می دهد که بسیاری از مدارس به ویژه مدارس روستایی از داشتن سرویس  بهداشتی، آبخوری مجزا و لوله کشی صابون مایع محروم هستند و مهم تر این که بنا به گفته یک مسئول در آموزش و پرورش ۴۰درصد مدارس کشور مربی بهداشت ندارند.

براساس استانداردها به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز باید یک مربی بهداشت وجود داشته باشد و دانش آموزان برای دریافت اطلاعات و آموزش های بهداشتی، مراجعه هنگام بیماری و... دسترسی به مربی بهداشت داشته باشند، اما در حال حاضر با وجود اقداماتی که در جذب مربی بهداشت در سال های اخیر و در قالب استخدام های سالانه صورت گرفته است باز هم کمبود مربی بهداشت در بسیاری از مدارس کشور مشهود است و در برخی از مدارس، مربی پرورشی یا معاون مدرسه وظیفه مربی بهداشت را انجام می دهد.

 به همین دلیل نیز در زمینه ارتقای بهداشت در مدارس نتوانسته ایم به استانداردها برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha