سلامت نیوز: محققان دریافتند افرادی که دست‌های خود را روی پا قرار می‌دهند، بهتر می‌توانند شباهت‌های موجود بین اشیا را دریابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، محققان دریافتند هنگام مشاهده اطلاعات در فاصله دور از بدن و دست‌ها، قدرت تشخیص و یادگیری افراد بیشتر است.

محققان از شرکت کنندگان در تحقیق خواستند تصاویر مربوط به یک سری اشکال هندسی پیچیده را تحلیل کنند. نیمی از افراد دست‌های خود را کنار عکس‌ها قرار داده و مشغول تحلیل شدند و نیمی دیگر دست‌ها را روی پا قرار دادند.

بر اساس گزارش زی‌نیوز، نتایج نشان داد هنگامی که افراد تصاویر را در دست می‌گیرند، تشخیص نقاط مشترک بین اشکال یکسانی که به رنگ‌های متفاوت هستند سخت‌تر خواهد بود زیرا زمانی که اطلاعات در دست گرفته می‌شوند، با جزییات بیشتری پرداخته می‌شوند. توجه به جزییات توانایی افراد در تشخیص شباهت‌هایی که بین اشیای مختلف وجود دارد را مختل می‌کند.

محققان دریافتند افرادی که دست‌های خود را روی پا قرار می‌دهند، بهتر می‌توانند شباهت‌های موجود بین اشیا را دریابند.

به گفته محققان، در کنار بدن و به خصوص در نزدیکی دست‌ها، توجه به جزییات بیشتر است زیرا تفاوت‌های ظریف بین اشیا می‌تواند موارد پرخطر را از بی‌خطر جدا کند. اما افراد می‌توانند در فاصله دورتر از بدن، اشیا را بهتر ببینند زیرا جزییات اهمیت کم‌تری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha