سلامت نیوز: ابهری گفت: فیلم های غیراخلاقی و دارای صحنه های ناپسند در کنار تغذیه نامناسب، باعث تحریکات جنسی شده و سن بلوغ دختران و پسران را 3 تا 5 سال کاهش می دهد.

مجید ابهری، آسیب شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با برنا می گوید: سن بلوغ با توجه به رشد جسمی و عقلی تعیین می شود. بلوغ جسمی ظهور علایم عبور از دوران کودکی و ورود به دنیای زنانه یا مردانه است که برای دختران و پسران دارای نشانه های معین و مشخصی است.

این آسیب شناس تاکید کرد: دورگه شدن صدا، بزرگ شدن بینی، ظهور جوش های زیر پوستی در صورت و رشد اعضای بدن از علایم بلوغ جسمی است. این سن برای دختران 9 سال و برای پسران 15 سال، مرز بلوغ شرعی تعیین شده که از این سن به بعد انجام وظایف دینی به هر دو جنس واجب می شود.

وی ادامه داد: بلوغ عقلی و اجتماعی فرایندی متفاوت با بلوغ جنسی است و 80 درصد از دختران و پسران بین 10 تا 15 سال بعد از بلوغ جنسی وارد بلوغ عقلی و اجتماعی می شوند. متاسفانه مصرف غذاهای پرانرژی و چرب مخصوصا فست فودها باعث فعالیت هورمون های جنسی شده و سن بلوغ را به شدت کاهش می دهد.

این آسیب شناس گفت: والدین ضمن برنامه ریزی های تربیتی و قرار دادن ورزش و فعالیت های جسمی در برنامه های روزانه فرزندان، باید مراقب رفتارهای آنها در ارتباط با تماشای فیلم ها و یا ورود به سایت ها باشند و اجازه ندهند آنها از فعالیت هایی که باعث بالا رفتن هیجان های روحی و جنسی می شود، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha