سلامت نیوز: یك روانشناس گفت: نوسانات عاطفی و احساسی، گرایش جوانان را به مصرف مواد مخدر افزایش می دهد.

بهروز آذری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد با مصرف انواع مواد مخدر دچار سرخوشی موقت می شوند و كمتر احساس بیزاری از خود و تنهایی می كنند.

وی با بیان اینكه جوانان بیش از سایر افراد با توجه به شرایط جسمانی و روحی خود نیاز به حمایت اطرافیان به ویژه والدین دارند، اظهار داشت: تحقیقات نشان داده است جوانان نخستین تجربه مصرف مواد مخدر را در جمع های دوستانه داشته اند.

آذری تصریح كرد: برای جلوگیری از به دام افتادن جوانان در مسیر اعتیاد باید به شناخت روحیات آنان پی برد و آنان را از پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر آگاه كرد.

وی درباره بازپروری فرد معتاد گفت: باید در مرحله اول به درمان جسمی فرد معتاد پرداخت تا وابستگی جسمی او به دارو از بین برود.

این روانشناس با بیان اینكه خانواده نقش مهمی در درمان فرد معتاد ایفا می كند، اظهار داشت: اعتیاد یك عارضه انفرادی نیست و باید خانواده مشوق فرد معتاد برای ترك آن باشد.

آذری ادامه داد: تجربه نشان داده است كسانی كه از ترس قانون یا به وسیله مراجع قانونی یا با اصرار و فشار خانواده و اطرافیان برای ترك اعتیاد معرفی شده اند، نتیجه درمان چندان رضایت بخش نبوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha