سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

 تعریق زیاد را می‌توان به روش‌های مختلفی از جمله استفاده از ضد تعریق‌ها و تزریق بوتاکس برای مسدود کردن غدد تعرق، تنظیم فعالیت غدد با جریان الکتریکی یا برداشتن غدد عرق با جراحی مقابله کرد.

درمان عرق کردن زیاد در تابستان

به گزارش سلامت نیوز تعریق زیاد بدن در فصل تابستان یکی از معضلات بزرگ برای افراد بسیاری است که علل و راه های مقابله متفاوتی دارد. تعریق بیش از حد دلایل مختلفی از جمله ابتلا به بیماری‌های متابولیک، تومورها و بیماری‌های عصبی دارد. علاوه بر این تغییرات هورمونی مثلا در دوران یائسگی نیز یکی دیگر از عوامل تعریق زیاد است.

بهترین راه برای کمک به کاهش تعریق با انتخاب لباس پوشیدن پارچه های سبک و قابل تنفس با تهویه خوب است. رنگ‌های روشن‌تر نیز به انعکاس نور خورشید به جای جذب آن کمک می‌کنند، بنابراین پوشیدن سفید می‌تواند به خنک نگه داشتن شما و کاهش تعریق کمک کند.

آیا عرق کردن زیاد در تابستان مفید است؟

از منظر فیزیولوژیکی، عرق کردن کاملاً چیز خوبی است. اگر عرق نکنیم بدن ما بیش از حد گرم می شود. اما برخی از فعالیت هایی که باعث تعریق می شوند (زمان زیاد در گرما، عصبی بودن یا بیمار بودن) با مشکلات دیگری مانند گرمازدگی، اضطراب و بیماری همراه است.

علت تعریق زیاد در تابستان چیست؟

تعریق بیش از حد در تابستان خیلی بدتر است، هنگامی که اعصابی که غدد عرق شما را فعال می کنند بیش از حد حساس می شوند، می تواند منجر به هایپرهیدروزیس شود. هیپرهیدروزیس عارضه ای است که باعث تعریق بیش از حد شما می شود، حتی زمانی که فعالیت بدنی ندارید و بدن شما نیازی به خنک شدن ندارد.

آیا کمبود ویتامین D می تواند باعث تعریق بیش از حد شود؟

یکی دیگر از علائم احتمالی کمبود ویتامین D، تعریق بیش از حد است. برخی از مشکلات گوارشی ممکن است جذب ویتامین های محلول در چربی را برای بدن شما دشوار کند.

آیا کمبود B12 می تواند باعث تعریق شود؟

اگر خستگی و تعریق شبانه دارید ، ممکن است کمبود ویتامین B12 داشته باشید.

آیا کمبود آهن باعث تعریق می شود؟

خستگی، تپش قلب، سرگیجه، تنگی نفس، رنگ پریدگی، تعریق، سردرد، پاهای بی قرار: همه اینها علائمی هستند که می توانند نشان دهنده کمبود آهن در بدن باشند. کمبود آهن یا کمبود آهن یکی از دلایل اصلی کم خونی است.

چه دارویی برای جلوگیری از تعریق استفاده می شود؟

آنتی کولینرژیک‌ها به مسدود کردن سیگنال‌های اعصاب کمک می‌کنند که در غیر این صورت به غدد عرق می‌گویند عرق تولید کنند - بنابراین، آنها به رفع مشکل تعریق بیش از حد در منبع کمک می‌کنند. آنتی کولینرژیک ها شامل داروهایی مانند گلیکوپیرولات، اکسی بوتینین، بنزتروپین، پروپانتلین و غیره هستند.برای استفاده از آنها باید با پزشک مشورت کنید.

نوشیدن چای مریم گلی برای کاهش تعریق

دستور العمل‌های خانگی همچنین در مواجهه با تعریق بیش از حد کمک می‌کند. با نوشیدن روزانه ۳ فنجان چای مریم گلی می‌توان تعریق را کاهش داد. سرکه سیب نیز به کاهش تعریق بیش از حد کمک می‌کند و برای کوچک کردن غدد تعرق مؤثر است. برای این منظور باید به زیر بغل خود سرکه سیب بمالید و بگذارید یک شب بماند سپس صبح آن را بشویید.

همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد با جنس پنبه و کتان برای کاهش ترشح عرق بسیار مهم است.از آنجایی که تعریق زیاد باعث از دست دادن مایعات و سدیم بدن می‌شود بنابراین باید مایعات به ویژه آب معدنی حاوی سدیم را به مقدار کافی و حداقل ۱.۵ لیتر در روز نوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha