سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات آسم و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : بی توجهی به درمان آلرژیک بینی زمینه ساز بروز بیماری آسم می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر فاطمه بهمنش با اشاره به این که همزمان با آغاز فصل های بهار و پائیز میزان بروز آلرژی به ویژه آلرژیک بینی همراه با التهاب مخاط بینی، گرفتگی و خارش افزایش می یابد، اظهار داشت: بیمار باید برای درمان و کاهش عوارض به پزشک مراجعه و از داروهای ضد حساسیت استفاده کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گرده افشانی درخت شور در فصل پائیز را از علل بروز آلرژی در فصل پائیز در استان خراسان دانست و گفت: عطسه مکرر، آبریزش شدید از بینی، خارش یا آبریزش از چشم ها، خارش گلو و گوش و کام، از دست دادن قدرت تمرکز حواس، احساس ناراحتی و بیماری عمومی از نشانه های بروز آلرژی به شمار می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که برخی برای درمان از داروهای خوارکی و تزریقی  کورتون دار استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: این دارو ها تاثیر زیادی در درمان بیماری نداشته و بهتر است برای درمان و کاهش علائم این بیماری از کورتون های استنشاقی استفاده شود.

دکتر فاطمه بهمنش استفاده از آنتی بیوتیک ها را نیز در درمان آلرژی بی تاثیر دانست و گفت: داروهای آنتی بیوتیک برای درمان بیماری های میکروبی و ویروسی مورد استفاده قرار می گیرند و این در حالی است که میکروب ها و ویروس ها هیچ نقشی در بروز آلرژی ها ندارند.

وی گفت: در برخی آلرژی‌ها امكان ایجاد التهاب وجود دارد كه به دنبال آسیب مخاط، میكروب‌ها و ویروس‌ها نفوذ کرده و باعث بروز علایم عفونی می‌شوند كه در این صورت برای بهبود نیاز به آنتی بیوتیك است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرار گرفتن فرد در محیط های آلرژی زا از جمله باغ و گلستان ها و استفاده از غذاهای محرک می تواند نشانه های آلرژی را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha