آیا زبان یا لب های خود را سوراخ می کنید؟ اگر دندانپزشک شما از این موضوع ناراضی است تعجب نکنید.

پیرسینگ به دندان ها و لثه ها آسیب می رساند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی ،یک مطالعه جدید هشدار می دهد که این پیرسینگ ها می توانند به دندان ها و لثه های شما آسیب وارد کنند.

دکتر کلمنس والتر، استاد دانشگاه پزشکی گریفسوالد در آلمان، نویسنده این مطالعه، گفت: «مطالعه ما نشان داد که بسیاری از افرادی که پیرسینگ دهان داشتند، شکاف‌های عمیقی در اطراف دندان‌هایشان وجود داشت و لثه‌هایشان در حال عقب‌نشینی و خونریزی بود. اینها همه نشانه‌های پریودنتیت هستند که بیماری لثه نیز نامیده می‌شود، که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان شود.

والتر و همکارانش هشت مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که شامل 408 نفر با 236 سوراخ لب و 236 سوراخ زبان بود. در مجموع، از هر 5 نفر 1 نفر بیش از یک پیرسینگ دهان داشته است. شرکت‌کنندگان گزارش کردند که پیرسینگ‌هایشان از یک ماه تا 19 سال متغیر بوده است و بیشتر افراد در سوراخ‌های خود از جواهرات فلزی استفاده می‌کنند.

محققان گزارش دادند که از هر 5 مطالعه، 3 مورد شکاف های عمیق‌تری در اطراف دندان‌ها در کنار سوراخ‌های زبان پیدا کردند و از هر 4 مورد، 3 مورد شکاف‌های بزرگ‌تری بین دندان‌ها یافتند. از هر 3 نفر 2 نفر خونریزی لثه داشتند و چهار مطالعه که به دنبال عقب نشینی لثه بودند در هر چهار مورد آن را یافتند.

علاوه بر این، 3 مطالعه از 4 مطالعه که در مورد سوراخ کردن لب انجام شد، لثه‌ها را در این ناحیه فرورفته نشان داد.

بررسی مطالعه روز چهارشنبه در نشست فدراسیون پریودنتولوژی اروپا در کپنهاگ ارائه شد. تحقیقات ارائه شده در جلسات معمولاً مقدماتی در نظر گرفته می شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

والتر در بیانیه خبری نشست گفت: «یافته‌ها حاکی از آن است که پیرسینگ‌های دهان، به‌ویژه در زبان، روی دندان‌ها و لثه‌های مجاور تأثیر منفی می‌گذارد. در افرادی که سوراخ زبان داشتند، آسیب به ویژه در اطراف دو دندان جلویی پایین، به نام دندان‌های ثنایای فک پایین، که برای گاز گرفتن و جویدن غذا مهم هستند، قابل توجه بود.

وی افزود:« به نظر می رسد احتمال آسیب دندان و لثه با گذشت زمان افزایش می یابد. افرادی که سوراخ‌های زبان و لب دارند باید برای محافظت از دندان‌ها و لثه‌هایشان در برابر آسیب بیشتر، آن‌ها را خارج کنند.»

حدود 5 درصد از بزرگسالان سوراخ های دهانی دارند که زبان شایع ترین محل است. به گفته نویسندگان این مطالعه، زنان حدود چهار برابر بیشتر از مردان در معرض پیرسینگ دهان هستند.

تحقیقات قبلی نیز یافته های مشابهی را به دست آورده است. محققان در مطالعه جدید از دندانپزشکان خواستند تا به بیماران خود در مورد خطر عوارض ناشی از پوشیدن پیرسینگ دهان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha