سلامت نیوز: یكی از باورهای شایع و نادرستی كه در میان مردم به خصوص زنان شكل گرفته، لاغر شدن از طریق مصرف شیشه است.

به گزارش وب دا، كارشناس نظارت بر برنامه های تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اراك با بیان این مطلب افزود: این باور نادرست موجب گرایش بسیاری از زنان به مصرف مواد مخدر شده در حالی كه وابستگی فوق العاده ای كه این ماده اعتیادآور ایجاد می كند، اثراتی به مراتب جبران ناپذیر به دنبال دارد.

دكتر بهنوش مرزبان اظهار داشت: چاقی كه زمینه ساز بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت و افزایش فشار خون است و مصرف مواد مخدر از جمله شیشه بیماری شدید تری برای فرد فراهم می سازد، از این رو گرایش به مواد مخدر برای لاغری روشی غیر علمی،غیر بهداشتی و غیر عقلانی است.

كارشناس نظارت بر برنامه های تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: ماده اعتیادآور شیشه از دسته مواد محرك موسوم به متاآمفتامین كه با نام های اسپید و كریستال متث هم شناخته می شود.

وی افزود: بی اشتهایی یكی از نشانه های بالینی مصرف شیشه است كه همزمان با آزادسازی مواد انرژی زای بدن می تواند منجر به آن شود كه مصرف كننده ساعت های طولانی بدون نیاز به غذا فعالیت كند و هیچگونه احساس گرسنگی نكند.

وی اظهار داشت: مصرف شیشه در كوتاه مدت سبب خونریزی، اضطراب، توهم، گرفتگی فك، سر گیجه، كابوس های شبانه، بی خوابی طولانی، افزایش دمای بدن، تهوع، افزایش ضربان قلب، گشاد شدن مردمك، بی بند و باری های جنسی و تخریب حافظه می شود.

دكتر مرزبان در پایان گفت: در دراز مدت این عوارض جای خود را به مشكلات جدی همچون افسردگی شدید، میل به خودكشی، آسیب مغزی و تخریب سلول های عصبی، آسیب های جدی به كبد و كلیه، پرخاشگری شدید، كاهش غیرطبیعی وزن، هذیان و توهم، ناتوانی شدید جنسی، سقط جنین و سوء ظن بیمار گونه شده و معتادان به شیشه را به سمت جنایت های فجیع سوق می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha