چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 34336
سلامت نیوز: متخصص و جراح گوش و حلق و بینی گفت : اساسی ترین پایه جراحی پلاستیك صورت است و در حال حاضر جراحی پلاستیك در ایران جا افناده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دكتر ابوالحسن قیصری امروز در حاشیه برگزاری سومین كنگره راینولوژی ایران در جمع خبرنگاران افزود : در حال حاضر جراحی های پلاستیك در جهان رشدی روز افزون داشته و به شرایط اقتصادی و اجتماعی و رشد تكنیك خوب جراحی بستگی دارد .

وی ادامه داد: جراحی بینی در ایران جا افتاده و نتایج خوبی را هم به دنبال دارد و از بسیاری از كشورهای منطقه و حتی اروپایی نیز از سطح بسیار خوبی برخوردار است .

قیصری خاطر نشان كرد :در ایران انجام اعمال جراحی زیبایی پلك، پیشانی و ابرو، لیفت پایین صورت، استفاده از پروتزهای صورت برای اصلاح ریزش صورت، استفاده از بوتاكس برای رفع چین و چروك، تزریق مواد طبیعی مانند چربی بدن فرد برای رفع چین و چروك قابل انجام است .

وی به تزریق ژل های زیبایی اشاره كرد و گفت : این كار با عوارض قابل توجهی همراه است كه گاهی اوقات قابل جبران نیست.

در این نشست دكتر سیدعلی مصباحی - مسئول كمیته بین‌الملل انجمن علمی راینولوژی ایران گفت : توانایی پزشكان ایرانی در جراحی های زیبایی و بینی بسیار بالاست و ما از بسیاری كشورها جلوتریم.

وی اظهار داشت : حضور مهیمانان خارجی در كنگره ها این تصور اشتباه را ایجاد می كند كه كنگره ها علمی تر برگزار می شود و این درحالی است كه پزشكان ایرانی چیزی كم ندارند .

وی خاطر نشان كرد : ژل‌ها یكی از انواع پركننده‌ها هستند كه انواع مختلفی دارند و برخی از آنان موجب ایجاد عوارض خاصی برای بیمار می‌شود.

مصباحی با اشاره به اینكه ما برای دستیابی به مطالب علمی همیشه به كتابهای خارجی وابسته ایم گفت : مردم ایران از لحاظ جذابیت و ژن وجودی با كشورهای غربی تفاوت‌هایی دارد و نیاز به تكنیك‌های متفاوتی برای انجام اعمال جراحی زیبایی داریم.

وی اضافه كرد :ضروری است پزشكان و متخصصان ایرانی كتابهای جامعی درباره اصول جراحی پلاستیك در كشورمان تدوین كنند و انجمن علمی راینولوژی ایران در این زمینه تلاشهایی كرده است.

همچننی در این نشست دكتر محمود سوادكوهی- دبیر انجمن علمی راینولوژی ایران گفت : برخی از تبلیغات ماهواره‌ای در دنیا جنبه تجارتی دارد و در این ماهواره ها ادعا می‌شود كه می‌توان بینی را بدون اعمال جراحی كوچك كرد.تبلیغات نادرست برنامه های ماهواره ای و استفاده از این وسایل كوچك كننده بینی برای جذب مشتری و فروش بیشتر است و می تواند عوارض و صدمات زیادی را برای شخص ایجاد كند و باعث كاهش خون‌رسانی به صورت شود و ممكن است عوارض پوستی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha