سلامت نیوز: رییس بیمارستان جامع بانوان آرش با اشاره به تاسیس بیمارستان‌های تک جنسیتی در استان‌ها، گفت: این بیمارستان ها برای آسایش و راحتی بانوان ایجاد می شوند و تاثیر بسیار زیادی بر افزایش آرامش روحی - روانی بانوان در هنگام درمان و دریافت خدمات دارد.

دکتر اشرف معینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا از جمله کانادا، انگلیس، سنگاپور و پاکستان بیمارستان‌های تک جنسیتی وجود دارند، اظهار داشت: در این بیمارستان تنها بیماران زن پذیرش می شوند و توسط کادر درمانی و پیراپزشکی خانم تحت درمان و سرویس دهی قرار می گیرند.

وی با تاکید بر استقبال بانوان از تاسیس بیمارستان‌های تک جنسیتی ، ادامه داد: بسیاری از زنان علاقه مند هستند تنها توسط متخصصین زن تحت درمان قرار بگیرند و حتی مشاوره و ویزیت توسط یک پزشک خانم را نیز قبل از جراحی ترجیح می دهند بنابراین افزایش بیمارستان های تک جنسیتی گام بسیار بزرگی در جهت تامین رفاه حال بانوان و احترام به خواسته های آنان است.

دکتر معینی با بیان اینکه بیمارستان زنان آرش از جمله بیمارستان هایی است که در راستای این هدف تنها جهت خدمت رسانی به زنان توسط پرسنل، کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی زن تاسیس شده است، افزود: بانوان از سنین بلوغ، باروری و بعد از بارداری و در سنین یائسگی در هر زمینه ای می توانند به این بیمارستان مراجعه کنند و توسط کادر درمانی و متخصصین زن تحت درمان قرار گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام متخصصان بیمارستان زنان آرش از جمله پزشکان داخلی، قلب، مغز و اعصاب، جراحان عمومی، جراحان زنان، متخصصان ارولوژی، گوش و حلق و بینی، بیهوشی و بسیاری از رشته های دیگر را زنان تشکیل می دهند که اکثریت آنها از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دو بیمارستان دیگر نیز در سطح تهران به عنوان بیمارستان های تک جنسیتی ارائه خدمات می ‌كنند، گفت: در شهرستان های دیگر نیز با الگو برداری از این بیمارستان ها، بیمارستان های تک جنسیتی در شرف تاسیس هستند.

رییس بیمارستان آرش با بیان اینکه در حال حاضر متخصصین خانم در همه رشته های تخصصی هم ردیف آقایان وجود دارند و فعالیت می کنند و کارایی ایده آلی نیز دارند، گفت: راه اندازی بیمارستان های تک جنسیتی قدم موثری در بکارگیری متخصصین خانم در سطح گسترده تر است.

دکتر معینی با اشاره به کمبود متخصصین زن در برخی از رشته ها از جمله ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و متخصصان داخلی قلب تصریح کرد: این مسئله می تواند به عنوان مشکلی در زمینه تاسیس بیمارستان های تک جنسیتی تلقی شود که البته افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خانم در این رشته ها حل شدنی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در بیمارستان های تک جنسیتی که در شرف تاسیس هستند باید کادر پزشکی طوری انتخاب شوند که از نظر تجربه، سابقه و کیفیت کاری جزو برترین ها باشند تا بانوان بتوانند با یک فراغ خاطر مراجعه کنند و از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

رییس بیمارستان آرش در پایان با اشاره به زحمات بی دریغ کادر پرستاری و پیراپزشکی هم گام با کادر پزشکی گفت: لزوم افزایش این همکاران در بیمارستان های تک جنسیتی بسیار محسوس است تا این بیمارستان ها بتوانند خدمات خود را با کیفیت بهتر و ایده آل تر از قبل به بیماران ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha