چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
سلامت نیوز: فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه امنیت اجتماعی نیاز دائمی جامعه است، گفت: هم اکنون شرایط امنیت اجتماعی و امنیت کشور در مقایسه با کشورهای منطقه بهبود یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اولین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی با برگزاری صبحگاه مشترک کارکنان این نیرو در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه این مراسم با اشاره به تمهیدات پلیس در زمان اعزام حجاج به حج تمتع گفت: قوانین كشور عربستان در مورد معتادان و ورود انواع موادمخدر بسیار سختگیرانه است.

وی با بیان اینكه در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان مرتبط برخی از حجاج اقدام به حمل موادمخدر مصرفی خود می‌كردند، گفت: برخی از این افراد در مبادی ورودی به كشور عربستان دستگیر می‌شدند و احكام بسیار سنگین نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه در دو سال گذشته پلیس برای جلوگیری از این اقدام برخی از زائران تمهیدات خاصی را برای كنترل حجاج در نظر گرفته است، گفت: در سال گذشته هیچ موردی در خصوص حمل موادمخدر توسط حجاج گزارش نشد كه این نتیجه سختگیری و مراقبت از حجاج است.

به گفته وی بر اساس قانون موجود در صورتی كه از زائران خانه خدا موادمخدر كشف شود، این فرد از ادامه سفر خود منع خواهد شد.

سردار احمدی‌مقدم همچنین در مورد مراكز ترك اعتیاد غیرمجاز كه اقدام به شیوه‌های خاصی برای ترك معتادان می‌كنند، با بیان اینكه نظارت و كنترل بر مراكز ترك اعتیاد در حوزه اختیارات و عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: با روش‌های كنونی ترك اعتیاد كه در برخی از مراكز ترك اعتیاد اعمال می‌شود موافق نیستم، اما باید تلاش كرد تا ضمن ظرفیت‌سازی برای این كمپ‌ها برای نگهداری معتادان استانداردهای لازم در مورد چگونگی رفتار با این افراد نیز ارتقاء یابد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی نگهداری معتادان در كمپ‌های ترك اعتیاد بسیار مناسب‌تر از به وجود آمدن پدیده معتادان لامكان و كارتن‌خواب است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت امنیتی كشور با بیان اینكه وضعیت كشور در قیاس با كشورهای منطقه و بسیاری از كشورهای جهان از لحاظ امنیتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، گفت: جرایم جنایی و خشن در كشور در سال‌های اخیر كاهش یافته و اینگونه جرایم رو به كنترل است.

سرداراحمدی‌مقدم همچنین با بیان اینكه در مرزهای شرق و شمال غرب وضعیت امنیتی خوبی حاكم است گفت: در سال‌های اخیر با بحران خاصی در این مرزها مواجه نبودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha