سلامت نیوز: یک هومیوپات با بیان این كه سر درد از جمله بیماری‌هایی است که به روش هومیوپاتی کاملا قابل درمان است به طوری که انواع سردردهای تنشی و میگرنی به این روش درمان پاسخ صددرصدی می‌دهند، خاطرنشان كرد: با این حال میزان موفقیت در درمان بسته به تشخیص و تجربه متخصص هومیوپات نیز دارد.

دکتر علی مظاهری در گفت وگو با ایسنا، هومیوپاتی را یک روش درمانی عمقی و ریشه یاب دانست و افزود: روش درمانی هومیوپاتی در عین حال که بسیار دقیق و حساس است، روشی بسیار آسان و مطمئن است به طوری که بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع سردردها طبق این روش درمان می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ریشه یابی بیماری‌ها و برطرف کردن آنها نیازمند تشخیص و تجربه هومیوپات است و این اصول به عنوان شروط موفقیت درمان در روش هومیوپاتی محسوب می‌شوند.

وی توجه به علائم جانبی را یکی از راه‌های تشخیص و درمان سردردها عنوان و تصریح کرد: میزان شدت در احساس درد و مکان اصلی سردرد از اصول مهم تشخیص هستند. همچنین اگر همراه با این دردها، علائم دیگر و یا درد در سایر نقاط نیز وجود داشته باشد باید به آن توجه کرد. بر این اساس و بسته به این موارد نوع تشخیص و درمان نیز متفاوت خواهد بود.

دکتر مظاهری در ادامه افزود: با توجه به تقسیم بندی سردردها، میزان موفقیت درمان این بیماری مشخص می‌شود به طوری که روش درمان هومیوپاتی گاهی به عنوان یک روش مستقل و موفق عمل می‌کند و گاهی نیز به عنوان روش مکمل استفاده می‌شود که کمک کردن در بهبود نسبی تومورها در این دسته قرار می‌گیرند.

این متخصص هومیوپاتی تصریح کرد: بنابراین هومیوپات باید در تشخیص علت سردرد بسیار هوشیارانه عمل کند چرا که تنها سردردهای میگرنی، تنشی و سردردهایی با زمینه مشکلات گردن و چند نوع دیگر قابل درمان هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، طول دوره درمان را متناسب با سن بیمار دانست و اظهار داشت: تعداد جلسات درمان بستگی مستقیمی به سن بیمار دارد به این منظور هر چه پاسخ و وضعیت ایمنی بدن بیمار پایین‌تر و سن او بیشتر باشد طول دوره درمان نیز طولانی‌تر خواهد بود با این حال معمولا انواع سردردها در جلسه سوم مراجعه به هومیوپات از بین می روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا هومیوپاتی در نظام سلامت و در نقش پزشک خانواده جایگاه مهمی را برعهده دارد که متاسفانه این امر در کشور ما دیده نمی‌شود كه از مسئولین سلامت کشور توجه هرچه بیشتر به این رشته را خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha