یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 344529

کمردرد یک شکایت رایج در میان بزرگسالان در سراسر جهان است. اجماع حداکثری وجود دارد که کمر درد چند عاملی است، به این معنی که هر مورد از کمردرد ممکن است بیش از یک علت داشته باشد. به همین دلیل، تشخیص دقیق کلید درمان موثر کمردرد است.

درمان مدرن و پیشرفته کمردرد

چرا فیزیوتراپی کمردرد بهتر از درمان معمولی کمردرد است؟

بدن انسان از ساختارهای به هم پیوسته ای تشکیل شده است که برای ایجاد حرکت با هم در الگوهای هماهنگ طراحی شده اند. از آنجایی که ستون فقرات در هر جنبه ای از حرکت انسان درگیر است، هر آسیبی به کمر کل سیستم حرکتی را متاثر می کند.

طب سنتی اغلب بر کنترل درد، درمان کمردرد عمومی با مواد افیونی، تزریق استروئید و داروهای ضد التهابی بدون توجه به علل زمینه‌ای آن تمرکز دارد. این اغلب منجر به دوره های مکرر کمردرد می شود که هرگز به طور کامل برطرف نمی شوند و باعث درد مزمن و ناتوانی می شوند. ثابت شده است که مداخلات جراحی تاثیر کمتری از درمان های محافظه کارانه و درمان های مدرن برای بهبود کمردرد دارند. بسیاری از افراد هنگام درد، فعالیت و حرکت خود را کاهش می دهند، اما وقتی کمردرد ایجاد می شود، درمان های همراه با فعالیت بیشتر در مقایسه با درمان های با تحرک کم موفقیت بیشتری در کاهش علائم دارند. هر گونه درمان کمردرد باید همزمان با حرکت باشد، درمان فعال شامل ورزش، یادگیری بیشتر در مورد رفتارهایی است که باعث کمردرد می شود.

انواع کمردرد:

کمر درد مکانیکی: منشأ آن استرس بیش از حد بر عضلات اطراف ستون مهره است. درد مکانیکی اغلب به دلیل عادات روزانه مانند وضعیت بدنی نامناسب.

کمر درد میو فاشیال: منشأ آن در فاسیا یا همان غلاف سخت نازک بافت همبند است که ماهیچه‌ها را در بر می‌گیرد. کمردرد میوفاشیال اغلب از نقاط ماشه ای، گره های ریز در فاسیا که اعصاب بافت همبند را حساس می کند، ناشی می شود.

کمردرد غیر اختصاصی: بیمار درد را تجربه می کند، اما هیچ علت مکانیکی توسط پزشکان قابل تشخیص نیست.

کمر درد دردناک: شایع ترین نوع کمردرد است. ناشی از آسیب فیزیکی به بدن در اثر ضربه یا جراحی است.

علائم کمردرد

درد مبهم یا دردناک در ناحیه ستون فقرات، درد سوزشی که از کمر به پاها می رسد (سیاتیک)، اسپاسم و گرفتگی عضلات، دردی که پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت بدتر می شود، درد و سفتی هنگام تلاش برای ایستادن صاف، درد هنگام راه رفتن، درد هنگام حرکت از ایستادن به نشستن

علل

بلند کردن اجسام سنگین، ارگونومی ضعیف کار، وضعیت نامناسب هنگام نشستن یا ایستادن، ، اختلالات راه رفتن ، اختلال حرکتی ناحیه کمری لگنی، آسیب کمر در اثر ضربه

تشخیص دقیق به معنای درمان موفق کمر درد است

تشخیص اولیه کمردرد در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم با یک معاینه بالینی شروع می شود. گرفتن عکس رادیولوژی اطلاعات مفیدی را برای تشخیص بهتر موجب می شود.

بسته های درمانی کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم : درمان درگیریهای عصب، دستکاری ستون فقرات و استئوپاتی، تحلیل راه رفتن و بازآموزی، تمرینات تثبیت عضلات محوری ستون فقرات، اصلاح وضعیتی، شوک درمانی برون بدنی، درمان القاء الکترومغناطیسی ، دستکاری میوفاشیال، مک کنزی درمانی

فن آوری های احیا کننده برای فیزیوتراپی کمردرد

در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم، ما از ترکیبی از رویکردهای درمانی برای کمردرد، بر اساس نیازهای خاص هر بیمار استفاده می‌کنیم. بدن انسان مکانیسم های شفابخش ذاتی خود را دارد، اما گاهی اوقات برای تسریع روند بهبودی نیاز به تلنگری دارد. فن آوری های احیا کننده با ساز و کار تحریک کنندگی ترمیم بافت در سطح سلولی، به شروع سریع التیام کمک می کند.

در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم، درمان موج شوک برون بدنی متمرکز، درمان القاء الکترومغناطیسی برون بدنی و سایر روش‌های محرک ترمیم بافتی را برای تسکین درد و تحریک التیام ترکیب می‌شود. فناوری‌های محرک ترمیم بافت و رویکردهای درمانی نوآورانه کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم را به کلینیک برتر برای درمان در زمینه کمردرد در تبدیل کرده است.

درمان موج شوک برون بدنی متمرکز

شوک موج برون بدنی متمرکز به عنوان یک درمان ترمیمی برای تاندون، ماهیچه و بافت استخوانی آسیب دیده استفاده می شود. این فناوری امواج صوتی با فرکانس بالا را برای تحریک مکانیسم های ترمیمی خود بدن تولید می کند . به ویژه برای آسیب های تاندون مزمن و سندرم درد میوفاشیال موثر است.

درمان القاء مغناطیسی برون بدنی

یک فناوری نسبتاً جدید است که پالس های مغناطیسی با انرژی بالا را به بافت های هدف منتقل می کند. امواج مغناطیسی با میدان‌های مغناطیسی خود بدن هماهنگ می‌شوند و باعث ایجاد اختلال از نوع تحریک کنندگی می‌شوند که باعث ایجاد یک واکنش ترمیمی می‌شود. امواج می توانند به بافت های عمیق تا 18 سانتی متر زیر سطح پوست نفوذ کنند تا تاندون ها، ماهیچه ها، استخوان ها و اعصاب را هدف قرار دهند.

درمان مدرن و پیشرفته کمردرد

کمر درد حاد

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای تسکین درد و التهاب، آزاد سازی بافت های غشایی و عضلانی، درمانهای دستی

کمر درد مزمن

کمردرد مزمن و مداوم ممکن است به درمان گسترده تری نیاز داشته باشد، از جمله:

استئوپاتی، درمان القاء الکترومغناطیسی، درمان با امواج شوک برون بدنی، فیزیوتراپی روتین

پیشگیری از کمردرد

تنظیم یک سبک پیشگیری از کمردرد ارزش آن به اندازه خود درمان کمردرد است، به خصوص وقتی صحبت از کمردرد باشد. مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از کمردرد انجام دهید این است که به طور منظم ورزش کنید و وزن خود را کنترل کنید. علاوه بر این، اتخاذ عادات سبک زندگی سالم مانند رژیم غذایی کامل، خواب کافی، کنترل استرس و مصرف اب به اندازه کافی به کاهش خطر کمردرد کمک می کند.

فیزیوتراپی شخصی سازی شده مبتنی بر تشخیص فردی در هر بیمار کمردرد در کلینیک فیزیوتراپی پیشرفته شمیم

در فیزیوتراپی پیشرفته شمیم، ما هرگز رویکردی یکسانی برای درمان همه بیماران کمردرد نداریم به این معنی که یک نسخه برای همه پیچیده نمی شود! علل و علائم کمردرد می تواند از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد و هر مورد نیاز به یک رویکرد درمانی منحصر به فرد دارد. ما به طور کامل هر بیمار را بررسی می کنیم و راه حل های درمانی خود را بر اساس تشخیص به شما توضیح می دهیم. در فیزیوتراپی پیشرفته شمیم رویکرد درمانی بر اساس تشخیص هر فرد بطور جداگانه ارائه داده می شود که به صورت سفارشی برای هر بیمار طراحی شده است.

درمان مدرن و پیشرفته کمردرد

از درمان های نوآورانه غیرتهاجمی ما بهره مند شوید

کمردرد به ندرت نیاز به جراحی دارد هستند. در فیزیوتراپی پیشرفته شمیم، ما یک رویکرد مدرن چندوجهی برای درمان کمردرد داریم. روش های درمانی ما شامل ورزش اصلاحی، درمان‌های دستی، و تجویز ورزش خانگی است.

کمردرد می تواند ناتوان کننده باشد و در توانایی شما برای لذت بردن از زندگی به طور کامل اختلال ایجاد کند. داروهای ضد درد و جراحی ها اغلب نمی توانند به علت اصلی کمردرد برسند و علائم را بدون رفع علل زمینه ای درمان می کنند.

درباره دکتر حیدر سعادتی متخصص کمردرد

دکترحیدر سعادتی دارای دکترای تخصصی فیزیوتراپی و نویسنده چندین مقاله پزشکی و نخبه کشوری معرفی شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

دکتر سعادتی با ورزشکاران، دوندگان، و مراجعان معمولی کار درمانی می کند تا درد را تسکین دهد عملکرد را بهبود بخشد و خطر آسیب را به حداقل برساند. کلینیک او دارای برخی از پیشرفته ترین تجهیزات تکنولوژیکی در کشور است که به ندرت در یک کلینیک خصوصی یافت می شود.

درمان مدرن و پیشرفته کمردرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha