شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
سلامت نیوز : پسر دانش‌آموز در نزاع بر سر موضوعی پیش‌پاافتاده و به هواداری از دوستش، دست خود را به خون‌ آلوده كرد.
این نوجوان 17ساله وقتی در دعوا كنترل خودش را از دست داد با چاقو ضربه‌ای را به گردن مقتول وارد كرد و باعث مرگ او شد. به گزارش خبرنگار ما ساعت 21:30 روز دوشنبه هفته گذشته پسری جوان در حالی كه به شدت خونریزی داشت و لحظات آخر عمرش را سپری می‌كرد خودش را به خیابان مختارخان شهرری رساند و از رهگذران تقاضای كمك كرد. ناظران این صحنه نیز موضوع را به مركز فوریت‌های پزشكی و پلیسی اطلاع دادند.

پس از آن پسر 18 ساله كه پوریا نام داشت به بیمارستان شهید فیروزآبادی منتقل شد اما ضربه چاقو رگ‌های اصلی گردن او را قطع كرده بود و برای نجات جانش كاری نمی‌شد انجام داد. مرگ این جوان پرونده‌ای جنایی را در شعبه دوم دادسرای شهرری گشود و به دستور بازپرس حسینی تیمی از كارآگاهان اداره 10 پلیس اگاهی تهران موظف شدند درباره چرایی این قتل تحقیق و متهم یا متهمان را دستگیر كنند.

تحقیقات انجام‌شده از محل حادثه و اظهارات تعدادی از كسبه محل كه دقایقی قبل از كمك خواستن مقتول، شاهد صحنه درگیری بودند فاش كرد مقتول با دو جوان دیگر درگیر شده بود. كارآگاهان در ادامه اطلاع پیدا كردند پوریا زمان حادثه با یكی از دوستان خود به نام «مهرزاد» كه از چندی پیش با یكدیگر دچار اختلاف شده بودند، قرار ملاقات داشت. به این ترتیب با كمك حراست منطقه 20 آموزش‌وپرورش، محل سكونت این دانش‌آموز 17ساله شناسایی شد. هنگامی كه كارآگاهان به خانه این نوجوان رفتند پدر و مادرش گفتند مهرزاد، پس از مراجعه به خانه و برداشتن مقداری لباس به سرعت از خانه خارج شده و به منزل خواهرش در باقرآباد رفته است.

ماموران در ادامه با همراهی مادر و یكی از دو برادر بزرگتر مهرزاد به خانه خواهر متهم رفتند و او را ساعت 2:45 بامداد روز بعد از قتل دستگیر كردند. با دستگیری مهرزاد، وی در همان خودرو پلیس به درگیری با مقتول اعتراف کرد و یكی از دوستانش به نام «فرهاد» را كه در زمان درگیری به همراه او بود به عنوان قاتل اصلی معرفی كرد.

 با شناسایی محل سكونت فرهاد كه او نیز نوجوانی 17ساله است، وی نیز همان روز دستگیر شد و به وارد كردن ضربه به گردن مقتول اقرار كرد. او گفت به هواداری از مهرزاد دست به چاقو برده اما نمی‌خواست ضربه‌ای به پوریا وارد كند. مهرزاد نیز در اعترافاتش درباره علت درگیری گفت: «پوریا به خاطر اختلافاتی كه با هم داشتیم برایم پیامكی فرستاد و با هم قرار گذاشتیم. من فرهاد را هم سر قرار با خودم بردم و زمان دعوا فرهاد از چاقویش استفاده كرد.»


این دو كه نمی‌دانستند پوریا جان باخته و تصور می‌كردند وی فقط مجروح و در بیمارستان بستری شده وقتی به دادسرا رفتند و فهمیدند چه اتفاقی رخ داده از این دعوا ابراز پشیمانی كردند. این پرونده كه در مرحله تحقیقات مقدماتی است، پرونده معروفی را به یاد می‌آورد كه تا مدت‌ها در صدر اخبار حوادث روزنامه‌ها جای داشت. بهنود شجاعی پسر دانش‌آموزی بود كه در 17سالگی مرتكب قتل شده بود.

 او روز 27 مرداد سال 84 در خانه نشسته بود كه یكی از دوستانش تلفنی به او خبر داد با جوانی دعوا كرده است. بهنود به هواداری از دوست خود به ونك‌پارك رفت و در آنجا وقتی با پسری به نام احسان درگیر شد با چاقو ضربه‌ای به او زد. بهنود بعد از دستگیری بارها و بارها ابراز ندامت كرد و گفت به هیچ‌وجه قصد قتل نداشته و فقط می‌خواسته احسان را بترساند، اما او در نهایت به قصاص محكوم و با وجود تلاش فعالان اجتماعی برای كسب رضایت اولیای دم مقتول، روز 19 مهر سال 88 به ‌دار آویخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha