یادگیری یک زبان جدید می‌تواند هم هیجان‌انگیز و هم چالش‌برانگیز باشد. در نگاه اول، یادگیری زبان بسیار سخت به نظر می‌رسد. اما تنها بعد از چند روز می‌توانید کلمات جدیدی را به زبان بیاورید. یادگیری یک زبان جدید در کنار مزایایی که برای سلامتی انسان به ارمغان می‌آورد، فرصتی برای آشنایی با دیگر فرهنگ‌های موجود در دنیا را فراهم می‌کند. زبان دوم می‌تواند شما را باهوش‌تر کند، تصمیم‌گیری شما را بهبود ببخشد و حتی مغز شما را بزرگتر کند. در ادامه به دیگر مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان اشاره می‌شود.

10 تاثیر شگفت انگیز یادگیری زبان بر سلامت بدن انسان

مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان

  1. افزایش قدرت تصمیم‌گیری

توانایی صحبت کردن به زبان دیگر می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. مطالعات دانشگاه شیکاگو نشان داده است افرادی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند می‌توانند پیچیدگی‌های هر موقعیتی را درک کنند.

درک بیشتر پیچیدگی‌های یک موقعیت می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری منطقی‌تر در بسیاری از زمینه‌های زندگی شود. این در حالی است که افراد تک زبانه تمایل دارند تصمیمات خود را بیشتر بر اساس احساسات بگیرند.

  1. بهبود حافظه

یادگیری یک زبان خارجی به بهبود حافظه کمک می‌کند. مطالعه‌ای که اخیراً در مورد تأثیر یادگیری یک زبان خارجی بر حافظه کودک انجام شده نشان می‌دهد کودکان دو زبانه عملکرد بسیار بهتری نسبت به کودکان تک زبانه در انجام وظایف با استفاده از حافظه کاری خود دارند. حافظه کاری عمل ذخیره و پردازش اطلاعات در مدت زمان کوتاه را انجام ‌می‌دهد پس اگر می‌خواهید حافظه کاری بهتری در طول تحصیل یا زندگی روزمره خود داشته باشید، بهتر است یک زبان خارجی را یاد بگیرید.

  1. افزایش دامنه توجه

مزایای یادیگری زبان بر سلامتی انسان به این‌جا ختم نمی‌شود! براساس مطالعه‌ای در مجله Brain and Language، صحبت کردن به زبان دوم به شما کمک می‌کند با عوامل حواس‌پرتی به درستی برخورد کنید. یک فرد دو زبانه عادت دارد بین زبان‌های مختلف جابجا شود و تصمیم بگیرد که کدام زبان برای استفاده در یک موقعیت خاص مناسب است. این امر به مغز قدرت بالایی برای تمرکز و فیلتر کردن اطلاعات می‌دهد. اساساً، یک فرد دوزبانه در تمرکز بر کاری که انجام می‌دهد، مانند مطالعه، خواندن یا نوشتن بهتر عمل می‌کند و در ذهن خود جلوی هر گونه سر و صدا یا حواس پرتی را می‌گیرد.

  1. بهبود توانایی انجام چند کار به صورت همزمان

از دیگر مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان افزایش توانایی انجام چند کار به صورت هم‌زمان است. توانایی شما برای انجام چند کار به صورت همزمان ارتباط مستقیمی با دامنه توجه شما دارد. از آنجا که دوزبانه‌ها حافظه کاری بهتری دارند و می‌توانند توجه خود را بیش از دیگران بر یک کار خاص متمرکز کنند و حواس پرتی‌ها را نادیده بگیرند، می‌توانند به سرعت و به راحتی بین کارها جابجا شوند. درست همان طور که بین زبان‌ها جابجا می‌شوند. صحبت کردن به دو زبان و جابه‌جا شدن بین آن‌ها باعث می‌شود در انجام کارهای دیگر نیز بهتر عمل کنند.

10 تاثیر شگفت انگیز یادگیری زبان بر سلامت بدن انسان

  1. مبارزه با افسردگی

متاسفانه امروزه میلیون‌ها نفر در جهان از افسردگی رنج می‌برند. یادگیری یک زبان جدید شما را وادار می‌کند تا خود را در معرض عبارات، ایده‌ها و افراد جدید قرار دهید. شما می‌توانید بدون ترک خانه، روابط را تقویت کنید و با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید. این می‌تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد و در عین حال به مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک کند.

  1. تاخیر در علائم زوال عقل

هنگامی ‌که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، مغز شما به معنای واقعی کلمه، قوی‌تر می‌شود. زیرا یکپارچگی ماده سفید در مغزتان افزایش می‌یابد. این ماده اجازه می‌دهد پیام‌ها به سرعت و به صورت کارآمد در سراسر شبکه عصبی و مغز حرکت کنند. تقویت ماده سفید مغز می‌تواند علائم زوال عقل را بیش از چهار سال به تاخیر بی‌اندازد. پس به یادگیری یک زبان جدید به عنوان سرمایه‌گذاری برای سلامتی و آینده خود فکر کنید.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

در کنار پرداختن به مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان نمی‌توان به زبان انگلیسی اشاره نکرد. زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. در حال حاضر حدود 1.5 میلیارد انگلیسی زبان در سراسر جهان وجود دارند که یک پنجم کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد. انگلیسی در برخی از کشورهای با نفوذ اقتصادی و فرهنگی صحبت می‌شود و در طول قرن‌ها نه تنها زبان اصلی ارتباطات بین‌المللی بوده، بلکه در تجارت بین‌المللی، دانشگاه، پزشکی، علم، فناوری و حقوق همواره در صدر زبان‌های زنده دنیا قرار داشته است.

پس جای تعجب نیست که بسیاری از مردم یادگیری زبان انگلیسی را به عنوان راهی برای بهبود زندگی و فرصت‌های موجود و همچنین تقویت مغز خود انتخاب می‌کنند! شما نیز می‌توانید همین حالا در کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. معلم های خصوصی دقت و تمرکز خود را به یک نفر اختصاص می‌دهند در نتیجه بازدهی بیشتری در این کلاس ها وجود دارد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزایای یادگیری زبان انگلیسی اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را ذکر نماییم.

  • بهبود و گسترش فرصت‌های شغلی
  • کاوش جهان با اعتماد به نفس بالا
  • دسترسی به سیستم‌ها و مؤسسات آموزشی در سطح جهانی
  • افزایش توانایی شناخت خود با افزایش قدرت مغز
  • شروع زندگی در یک کشور انگلیسی زبان
  • بهبود مهارت‌های ارتباطی

10 تاثیر شگفت انگیز یادگیری زبان بر سلامت بدن انسان

دیگر مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان

  1. بهبود آسیب مغزی

یادگیری یک زبان جدید ‌می‌تواند به شما کمک کند تا پس از یک آسیب مغزی، مانند سکته مغزی، بهبود یافته و زندگی عادی خود را سریعتر شروع کنید. این تنها در صورتی موثر است که قبل از آسیب، زبان جدیدی را یاد گرفته باشید.

دوزبانگی باعث ‌می‌شود افراد از یک زبان به زبان دیگر جابجا شوند، بنابراین در حالی که آنها استفاده از یک زبان را مهار ‌می‌کنند، باید از زبان دیگری برای برقراری ارتباط استفاده کنند. این امر منجر به آموزش مداوم مغز می‌شود که ممکن است عاملی برای کمک به بهبود بیماران سکته مغزی باشد.

  1. افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان بر سلامتی انسان افزایش اعتماد به نفس است. وقتی یک زبان جدید یاد ‌می‌گیرید، باید بر بسیاری از موانع روانی غلبه کنید. همان طور که در مسیر یادگیری پیش می‌روید، اعتماد به نفس شما نسبت به توانایی‌هایتان افزایش ‌می‌یابد. یادگیری یک زبان جدید ‌می‌تواند پاداش‌های فوری را به شما ارائه دهد. هنگامی ‌که یک کلمه جدید یاد ‌می‌گیرید، ‌می‌توانید بلافاصله از آن برای برقراری ارتباط، ترجمه یا درک بخشی از آهنگ مورد علاقه خود استفاده کنید. این پاداش‌ها کمک زیادی به افزایش اعتماد به نفس و خودآگاهی شما ‌می‌کنند.

  1. افزایش توانایی‌های شناختی

افراد دوزبانه به طور خاص در آزمون‌های خواندن، تسلط کلامی ‌و هوش نمره بهتری کسب می‌کنند. بدون شک همه این موارد به دوزبانه‌ها کمک می‌کند تا دانش‌آموزان بهتری باشند. جالب اینجاست که این مورد صرف نظر از سنی است که فرد زبان خارجی را یاد می‌گیرد. بنابراین حتی فردی که در بزرگسالی یک زبان خارجی را می‌آموزد از این مهارت‌های بهبود یافته بهره‌مند خواهد شد. در کل یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند به شما در یادگیری موضوعات دیگر نیز کمک کند.

  1. داشتن مغز بزرگتر

هر چه قدر هم که عجیب و دور از ذهن به نظر برسد اما یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند اندازه مغز شما را افزایش دهد. گروهی از دانشمندان سوئدی یک مطالعه MRI انجام دادند که نشان داد بخش‌های خاصی از مغز در افرادی که یک زبان خارجی را یاد گرفته‌اند بزرگ‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha