یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 345469

 تغییرات رژیم‌ غذایی می‌تواند سلامت کارکنان شیفتی را بهبود بخشد.

ارتقاء سلامت کارکنان شیفتی با رژیم‌ غذایی خاص

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ارث، کارکنان بسیاری از مشاغل از جمله آتش‌نشان‌ها باید به صورت نوبت کاری فعالیت داشته باشند تا مطمئن شوند که همیشه یک گروه در حال انجام وظیفه است تا به فراخوان پاسخ دهد اما نوبت کاری جنبه منفی خود را دارد و با تعدادی از پیامدهای منفی از نظر سلامتی مانند نرخ بالای دیابت، سرطان، حملات قلبی و سایر بیماری‌های متابولیک مرتبط است.

آتش‌نشان‌ها باید خود را در معرض این خطرات به عنوان بخشی از کار خود قرار دهند، با این حال تحقیقات بسیار اندکی برای شناسایی راه‌هایی که از طریق آن می‌توان این خطرات را کاهش داد، انجام شده است.

مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان مؤسسه مطالعات زیست‌شناسی سالک در سن دیگو کالیفرنیا و سیستم سلامت دانشگاهی دانشگاه کالیفرنیا ایالات متحده انجام شده، بررسی کرده است که آیا خوردن با محدودیت زمانی (TRE) می‌تواند به آتش‌نشانان کمک کند تا خطر ابتلا به برخی از این شرایط منفی بهداشتی را کاهش دهد.

این مطالعه «مطالعه قهرمانان سالم» نام داشت و با همکاری آتش‌نشانان بخش نجات آتش‌نشانی سن دیگو انجام شد. TRE مداخله‌ای در سبک زندگی است که آتش‌نشانان را ملزم می‌کرد که تمام وعده‌های غذایی خود را در یک بازه ۱۰ ساعته بخورند اما شامل حذف هیچ وعده‌غذایی نمی‌شد.

محققان اظهار کردند که کار شیفتی نه تنها به افزایش بار بیماری در جامعه کمک می‌کند بلکه مدیریت آن‌ها را برای افراد مبتلا به بیماری‌های موجود مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی سخت خواهد کرد.

مشکل اصلی شیفت کاری این است که برنامه طبیعی شبانه‌روزی بدن را مختل می‌کند. تقریباً هر سلول بدن دارای یک ساعت بیولوژیکی ۲۴ ساعته است که رفتار (به عنوان مثال، زمان فعال بودن و زمان استراحت) و فیزیولوژی (مانند فشار خون، قند خون، عملکرد عضلات) را تنظیم می‌کند. برنامه‌های شبانه‌روزی تا حدودی با چرخه‌های منظم و زمان‌بندی شده نور و تاریکی همچنین از طریق الگوهای غذا خوردن و اجتناب از آن با محیط هماهنگ می‌شوند. اختلال در این چرخه‌ها می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

نتایج این مطالعه که در Cell Metabolism منتشر شده، نشان داد که غذا خوردن با محدودیت زمانی در یک بازه زمانی ۱۰ ساعته امکان‌پذیر است و هیچ اثر نامطلوبی برای آتش‌نشانان ندارد. آنها هیچ مشکلی در تمرکز یا زمان واکنش خود گزارش نکردند و به‌طور کلی بهبودهایی را در کیفیت زندگی خود تجربه کردند.

به‌طور کلی، آتش‌نشانان یک گروه کاملاً سالم از مردم هستند اما دریافتیم که برای افرادی که دارای عوامل خطرزای قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و هایپرگلیسمی بودند، برخی از مزایای TRE به ویژه از نظر بهبود سطح گلوکز و گلوکز وجود دارد. حتی افرادی که سالم بودند، در کیفیت زندگی و بهبود نوعی کلسترول بد در بدن با تاثیرات مثبت مواجه شدند.

نتایج بررسی نشان داد که غذا خوردن با محدودیت زمانی برای کارگران شیفتی مانند آتش‌نشان‌ها، راهی امکان‌پذیر است تا سلامت کلی و سلامت قلبی‌وعروقی خود را بهبود بخشند. این یافته‌ها احتمالاً می‌تواند به جمعیت وسیع‌تری، از جمله کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاران و دیگرانی که الگوهای خواب و بیداری غیرطبیعی را تجربه می‌کنند، تعمیم داده شود.

نزدیک به ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها به عنوان کارگر شیفتی در نظر گرفته می‌شوند و چنین سبک زندگی می‌تواند منجر به اختلالات جدی در برنامه شبانه‌روزی شود که ممکن است پیامدهای منفی بسیاری برای سلامتی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha