چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 345629

بازگشت یا ریفلاکس اسید از معده به مری شرایطی بسیار شایع بوده و حدود بیست درصد آمریکایی‌ها، با درجات مختلف، دچار آن هستند.

روشی برای کاهش فوری اسید معده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، رفلاکس اسید، یک وضعیت بسیار ناراحت کننده و دردناک است. بسیاری از ما قبلاً در مقطعی از زندگی خود از آن رنج برده ایم. اگر غذاهای نادرست بخورید، این وضعیت بدتر می شود. با این حال، انتخاب های غذایی هوشمندانه می تواند به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان با این موضوع مقابله کنید.

چندین غذا وجود دارند که می توانند سطح اسید در معده شما را کاهش دهند و سطح pH معده را متعادل کنند.

در زیر غذاهایی که فوایدی برای کاهش علائم اسیدیته دارند و در عین حال فواید طولانی مدتی برای جلوگیری از اسیدیته ارائه می دهند، آورده شده است.

بیشتر بدانید: اگر دچار رفلاکس معده هستید؛ این غذاها را بخورید

شیر سرد

شیر سرد یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای مبارزه با اسیدیته است. اگر به لاکتوز حساسیت ندارید، کلسیم فراوان موجود در شیر ترشح بیش از حد اسیدهای کلریدریک را کنترل می کند و در نتیجه اسیدهای معده را جذب می کند. شیر سرد پادزهر عالی برای اسیدیته معده است، زیرا باعث تسکین فوری احساس سوزش در معده می شود. 

آجوین

آجوین برای درمان هر نوع ناراحتی شکمی که معمولاً به دلیل سوء هاضمه ایجاد می شود می تواند مفید باشد. این ماده یک درمان طبیعی برای مشکلاتی مانند رفلاکس اسید است. آنزیم های فعال موجود در آجوین و تیمول بیوشیمیایی به رفع هر نوع مشکل معده کمک می کند.

آن را با کمی نمک میل کنید و بجوید. از طرف دیگر، می توانید یک قاشق غذاخوری آجوین را یک شب در آب خیس کنید و صبح آن را بنوشید.

سرکه سیب 

از آنجایی که رفلاکس اسید اغلب به دلیل سوء هاضمه ایجاد می شود، نوشیدن سرکه سیب قبل از غذا می تواند به کاهش رفلاکس کمک کند. سرکه سیب با خنثی کردن اسید معده به تعادل سطح pH در معده کمک می کند.

1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را در یک فنجان آب مخلوط کرده و یک بار در روز بنوشید.

برگ ریحان

تولسی (ریحان) به عنوان گیاهی عالی برای کنترل اسیدیته معده شناخته می شود. دارای خواص تسکین دهنده است که باعث تسکین فوری احساس سوزش و تشکیل اسید در معده می شود.

بیشتر بدانید: تمام هشدارها برای کاهش اسید معده را جدی بگیرید!

در طول روز چند برگ آن را بجوید یا اگر دوست دارید در آب خیس کنید و مرتب بنوشید.

برگ ریحان

دانه رازیانه

این درمان به شما کمک می کند تا از اسیدیته و سوزش سر دل خلاص شوید و در نتیجه علائم نفخ و معده درد را کاهش دهید. می توانید آن ها را به شکل دمنوش دم کرده و نوش جان کنید.

رازیانه

میوه های غیر مرکبات

میوه‌های غیر مرکباتی مانند موز، سیب و انواع خربزه‌ها مانند هندوانه، عسلک و طالبی همگی میوه‌های کم اسید هستند. آنها از بهترین میوه ها برای رفلاکس اسید در نظر گرفته می شوند. سرشار از فیبر هستند و به مقابله با ناراحتی معده کمک می کنند.

موز

آب نارگیل

آب نارگیل شیرین نشده یکی دیگر از گزینه های عالی برای افراد مبتلا به رفلاکس اسید است. هنگامی که آب نارگیل می نوشید، سطح pH بدن شما از اسیدی به بازی تغییر می کند. این به دلیل خواص الکترولیتی آن مانند پتاسیم است که برای کنترل رفلاکس اسید بسیار مهم است.

آب نارگیل

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که به تسکین سوء هاضمه و سوزش سر دل کمک می کند. می تواند اسید معده را که به سمت مری جریان می یابد کاهش دهد و معده را آرام کند. 

سعی کنید از آن در غذاهای مختلف استفاده کنید یا  آن را به یک فنجان چای اضافه کنید. همچنین می توانید یک تکه زنجبیل تازه را بجوید.

زنجبیل

محلول آب لیمو عسل

مخلوط آب با مقدار کمی آب لیمو بعلاوه عسل و می‌تواند سوزش معده و اثرات بالا زدن اسید را کاهش دهد.

آب لیمو عسل

لباس‌های خود را آزاد کنید

گاهی اوقات ممکن است که بر اثر فشار لباس تنگ به شکم شما ریفلاکس اسید معده رخ دهد. بنابراین، در صورت احساس سوزش حتما کمربند خود را شل کرده و لباس‌های تنگ را در بیاورید.

صاف بایستید

موقعیت بدن شما در بالا آمدن اسید معده تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر نشسته یا خوابیده احساس سوزش می‌کنید سریعا بایستید و اگر از قبل ایستاده‌اید تلاش کنید که صاف‌تر بایستید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha