دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 345780

همزمان با شروع اعتراضات در برخی شهرها که این بار از 25 شهریور ماه شروع شد، نوجوان‌هایی هم در جاهای مختلف کشور جان خود را از دست دادند و هر بار مسئولان خودشان توضیح دادند که این افراد بنا به چه دلایلی فوت کرده‌اند؛ از سقوط از پشت بام گرفته تا سکته قلبی و مصرف قرص و اینبار گازگرفتگی توسط سگ.

علت فوت نوجوان ارومیه‌ای گاز گرفتن توسط سگ بود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی، مسئولان ضمن تکذیب حضور «نیما شفق دوست»؛ نوجوان 16 ساله اهل ارومیه در تجمعات، گفتند: «او 3 هفته پیش به‌خاطر اینکه توسط سگ گاز گرفته شده بود، به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرد؛ سپس با خودداری از ادامه درمان در بیمارستان، در منزل تحت مداوا قرار گرفت که فوت کرد.» سرهنگ حسن شیخ‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه، پای رسانه‌های معاند را به میان آورده و گفته که این قسم رسانه‌ها «با پمپاژ اخبار دروغین در بین مردم و عملیات روانی سعی در گمراهی مردم مبنی بر فوت نوجوان ارومیه‌ای به نام نیما شفق دوست، در پی تجمعات اخیر در ارومیه را داشتند.»

او ادامه داده: «با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد که نامبرده حدود 3 هفته پیش به علت اینکه توسط سگ گاز گرفته شده، به یکی از مراکز درمانی ارومیه مراجعه و سپس از ادامه درمان در بیمارستان خودداری کرده و در منزل تحت مداوا قرار می‌گیرد که متأسفانه به علت شدت عفونت محل گاز گرفتگی، در نهایت فوت می‌کند.»خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که سرهنگ حسن شیخ‌نژاد در این خصوص، ضمن تاکید بر اخبار دروغین رسانه‌های معاند، گفته: «منافقان و معاندان با نیات شیطانی خود همیشه به دنبال ایجاد تفرقه و تشویش اذهان عمومی هستند.»

اسراء پناهی؛ خودکشی با قرص برنج

اما اسراء پناهی هم نوجوان دیگری بود که در روزهای اخیر در اردبیل جان خود را از دست داد. او در دبیرستان شاهد اردبیل درس می‌خواند و همزمان با اعتراضات دانش‌آموزان در مدارس متفاوتی در کشور، در مدرسه آن‌ها هم اعتراضاتی شکل گرفته بود . مرگ اسراء واکنش‌هایی به‌همراه داشت و از جمله علی دایی، چهره ورزشی شناخته شده کشورمان هم عصبانیت و ناراحتی خود را اعلام کرد و اسراء را دختر خود خواند.

اما واکنش آقای دایی بی‌پاسخ نماند و نماینده اردبیل در مجلس به آن پاسخ داد و گفت علی دایی در رفتار خود تجدید نظر کند. کاظم موسوی، در جلسه علنی دیروز مجلس، در واکنش به موضع‌گیری آقای دایی درباره کشته شدن دختر دانش‌آموزی در دبیرستان شاهد، گفت: «تاسف می‌خورم که برخی از چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند.

امنیت کشور باعث شد که عده‌ای اسطوره شوند.» او قضیه اسراء را نادیده گرفته و کلا به انتقاد به علی دایی پرداخته و ادامه داده: «با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدید نظر کنند.»

اما درباره علت فوت اسراء پناهی گفته شد که او با قرص برنج خودکشی کرده ، مشکل خانوادگی داشته است . این‌ها را شهردار اردبیل گفته است وی اظهار داشت کسی که روز جمعه در زمان تحویل جنازه، با صدا و سیما صحبت و خودکشی اسراء را تایید کرده، عمویش بوده و جنازه هم با نظارت خانواده تحویل داده شده. محمود صفری هم به شبکه‌های معاند اشاره کرده و گفته : «یک سری از شبکه‌های معاند شروع به شانتاژ خبری کردند.»

او درمورد جزئیات اتفاق مدرسه شاهد اردبیل اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته: «من شهردار هستم و قضیه دبیرستان را اطلاعی ندارم.» صفری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان اعتراضات دانش‌آموزی هم بازداشت شده است یا خیر، بیان کرده: «اینها به من ارتباطی ندارد. من همان قسمتی را که می‌دانستم توضیح دادم.»

وزیر آموزش و پرورش: از گل نازک تر با دانش‌آموزان نمی‌گوییم

اما از زبان وزیر آموزش و پرورش، بشنوید که گفته: «فوت دانش‌آموز اردبیلی دروغ رسانه‌های معاند است. چنین چیزی نداریم. اصلا چنین چیزی، مبنا ندارد.» و تاکید کرده: «ما از گل نازک‌تر با دانش‌آموزان حرف نمی‌زنیم.» یوسف نوری در واکنش به ضرب و جرح دانش‌آموزان، ‌گفته: «ما از گل نازک‌تر با دانش‌آموزان حرف نمی‌زنیم.

مورد برخورد با دانش‌آموزان را هم ندیده‌ام؛ بر اساس آنچه از مسئولان مربوطه کسب اطلاع کردم، دانش‌آموز بازداشتی و دستگیر شده نداریم.» او ادامه داده: «در کانون اصلاح و تربیت قبل از این اغتشاشات، نوجوانانی حضور داشتند که ترک تحصیل‌کرده بودند و به دلیل بزهی که انجام داده بودند در آن مکان تحت آموزش و تربیت بودند.

دانش‌آموزان اگر موردی داشته باشند در مراکز مشاوره مدرسه راهنمایی می‌شوند لذا تعبیری که دانش‌آموزان به مراکز کانون اصلاح و تربیت منتقل می‌شوند، تعبیر مناسبی نبوده است.» همه این‌ها در حالی است که نوری، پیش از این از انتقال دانش‌آموزان به کانون اصلاح و تربیت خبر داده و تاکید کرده بود که تعدادشان هم ناچیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha