سلامت نیوز: یک استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران نامناسب بودن وضع رفاهی پزشکان را مهم ترین دغدغه های جامعه پزشکی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که دغدغه های معیشتی و رفاهی آنها تامین نشود نمی توان انتظار داشت به طور تمام وقت جغرافیایی، وقت خود را صرف دانشگاه و بیمارستان محل خدمت خود کنند.

دکتر شکوه اقدس محامدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پزشکان زمانی در رسالت آموزش و درمان خود موفق می شوند که با بروز کردن دانسته های خود همراه با پیشرفت های روز پزشکی دنیا، کار پژوهش را در کنار آموزش و درمان ارتقاء دهند.

وی وضعیت رفاهی و اقتصادی پزشکان جامعه را بسیار نامناسب خواند و تصریح کرد: تا زمانی که پزشکان به لحاظ رفاه و معاش ( بیمه سلامت، عمر و حقوق) تامین نشوند تمرکز و آرامش خاطر در انجام فعالیت های آموزشی، درمانی و پژوهشی نخواهند داشت در نتیجه عملکرد آنها تحت تاثیر این شرایط نامناسب قرار می گیرد.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان کرد: اکثر پزشکان جامعه به دلیل تامین هزینه های زندگی خود مجبورند ساعات زیادی خارج از سیستم درمانی و آموزشی فعالیت کنند این امر فرصت های مطالعه، پژوهش و دقت در فعالیت ها را پایین می آورد.

وی در ادامه ناموفق ماندن اجرای طرح تمام وقت جغرافیای پزشکان را به دغدغه های مالی پزشکان ربط داد و گفت: از مشخصه های پزشک خوب و نمونه این است که تمام وقت، در اختیار دانشگاه یا بیمارستان قرار بگیرد که پزشکان ما به دلیل فعالیت همزمان با مراکز خصوصی دیگر منظور تامین معاش زندگی، نمی توانند بطور تمام وقت در دانشگاه فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، وی صداقت را از ویژگی های بسیار بارز استاد خوب و نمونه دانست و افزود: استاد خوب کسی است که در عین صداقت در امر درمان و آموزش دانشجویان، حوصله کاری بالایی داشته باشد و دانش خود را با خلوص نیت تمام به دانشجویان آموزش دهند و از یادگیری آنها دریغ نکند.

این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین به صفات دانشجوی خوب و موفق اشاره کرد و افزود: دانشجوی موفق کسی است که ضمن علاقه مندی به رشته اتنخابی، به ساعات یادگیری خود در دانشگاه نیز اهمیت دهد و همراه با دقت و تلاش بالا، پزشکی را به عنوان یک رشته مقدس ارج نهند.

محامدی در پایان به دانشجویان توصیه کرد رشته پزشکی را با علاقه و شناخت بیشتر انتخاب کنند و در دوران تحصیل خود ضمن برقراری ارتباط مناسب با اساتید، دانشجویان، پرستاران و کارکنان بخش ها از معلومات و دانسته های آن ها در جهت بالا بردن دانش و تجربیات خود استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha