سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 34700
سلامت نیوز: پژوهشگران کانادایی دریافتند کودکان در سن 3 سالگی می توانند مفهوم مالکیت را درک کنند و تشخیص دهند که اشیاء ساخته دست بشر صاحب دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، این پژوهشگران گفتند: کودکان در سن سه سالگی می توانند تشخیص دهند که اشیاء ساخته دست بشر دارای صاحب هستند اما اشیاء طبیعی درجهان نظیر میوه درختان و صدف مالک ندارند.

خانم کارین نری مسئول این پژوهش در دانشگاه کانادا گفت: این اولین پژوهش در نوع خود است که نشان می دهد کودکان درباره مالکیت اشیاء بر مبنای ساختگی یا طبیعی بودن آن قضاوت می کنند.

این پژوهش 131 کودک بین 3 تا 6 سال را مورد بررسی قرار داد که 5 آزمایش مختلف را در مهد کودک خود انجام دادند.

این پژوهشگران تصاویر اشیای ساخت بشر نظیر کفش و لباس و اشیاء طبیعی نظیر برگ درخت، صدف و صخره را به کودکان سه ساله نشان داده و از آنها پرسیدند که کدامیک از این اشیاء صاحب دارند که اکثریت آنها توانستند اشیاء ساخت دست بشر را از اشیاء طبیعی تشخیص دهند.

کودکان در آزمایش دیگری تصاویر اشیاء غیرعادی را مشاهده کردند که نیمی از آنها ساخته شده دست بشر و نیمی دیگر طبیعی بود و توانستند مشخص کنند که کدامیک از آنها صاحب دارد و کدامیک ندارد.

خانم کارین نری گفت: پژوهش های کنونی برخلاف پژوهش های گذشته این فرضیه را تقویت می کند که کودکان توانمندیهای متفاوتی درباره تشخیص مالکیت همه اشیاء دارند.

پژوهش های گذشته حاکی از آن بود که کودکان به اشیاء ساختگی و طبیعی نگاه واحدی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha