چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
سلامت نیوز :بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از هر ۴ نفر یک نفر در دوره‌ای از زندگی خود به خدمات بهداشت روان نیاز دارد این در حالی است که در اکثر کشور‌ها تنها ۲ درصد از بودجه سلامت در بخش بهداشت روانی سرمایه گذاری می‌شود.
به گزارش سینا به نقل از رویترز، متوسط سرانه سالانه هزینه‌های بهداشت روان برای هر نفر کمتر از ۳ دلار آمریکا‌ست، در کشورهای کم‌درآمد این سرانه کمتر از ۲۵/۰ دلار آمریکا به ازای هر نفر می‌رسد. همچنین طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت روان، این بودجه تنها برای قشر معدودی از اجتماع صرف می‌شود.
دکتر علا الوان معاون رئیس بخش بیماری‌های غیر واگیردار و بهداشت روان سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: «دولت‌ها تمایل دارند که بیشتر بودجه را صرف درمان‌ها و زیرساخت‌های طولانی مدت بکنند. امروزه نزدیک به ۷۰ درصد هزینه‌های بهداشت روان صرف آسایشگا‌ه‌های روانی می‌شود. درصورتی‌که اگر هزینه بیشتر صرف مراقبت‌های اولیه شود، بسیاری از مردم در‌‌ همان اوایل دورانی که دچار مشکلات روانی می‌شوند تحت مراقبت قرار می‌گیرند، لذا میزان مراجعه به بیمارستان‌های روانی کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha