سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با توجه به شروع فصل سرما، به گروههای پرخطر ( بیماران قلبی، دیابتی، کلیوی و سرطانی و نیز زنان باردار) توصیه کرد خود را در برابر بیماری آنفلوآنزا واکسینه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدمهدی گویا با بیان این مطلب تأکید کرد: بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به بیماری سرطان، دیابتی‌ها، خانم‌های باردار، بچه‌های کوچک و افرادی که دارای نارسایی کلیوی هستند، باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

گویا با بیان اینکه گروه‌های پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا در معرض خطر بیشتری قرار دارند، گفت:توصیه می‌کنم این افراد حتماً واکسن آنفلوآنزا را در ابتدای فصل پاییز تزریق کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت به تفاوت بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولی پرداخت و گفت: آنفلوآنزا ناشی از ابتلاء انسان به ویروس آنفلوآنزا است و بیماری که ایجاد می‌کند از سرماخوردگی شدیدتر است و مدت بیماری طولانی‌تر است.

وی گفت: ویژگی هر دو بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا این است که اگر این افراد، نکات بهداشتی را رعایت کنند و استراحت کنند و درمان‌های تجویز شده پزشک را انجام دهند، بهبود می‌یابند.

گویا در ادامه درباره کافی بودن واکسن آنفلوآنزا خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا به اندازه کافی موجود است و در دسترس قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای بعضی از گروه‌های پرخطر که در اولویت قرار دارند، این واکسن را تامین و توزیع کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha