در سال گذشته به لحاظ آلاینده در 19 روز نخست مهرماه شاخص كیفیت هوای پایتخت دو روز در شرایط «پاك»، 16 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» بود كه در این رقم در سال جاری با حذف تعداد روزهای «پاك»، 18 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» شد.

سلامت نیوز: در سال گذشته به لحاظ آلاینده در 19 روز نخست مهرماه شاخص كیفیت هوای پایتخت دو روز در شرایط «پاك»، 16 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» بود كه در این رقم در سال جاری با حذف تعداد روزهای «پاك»، 18 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» شد.

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به كاهش 78 درصدی تعداد روزهای «سالم» مهرماه امسال و افزایش 1500 درصدی تعداد روزهای «ناسالم» پایتخت بر اساس شاخص استاندارد آلاینده‌ها در این مدت گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان آلودگی هوای پایتخت از زمان بازگشایی مدارس تاكنون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دكتر یوسف رشیدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه همواره با آغاز فصل پاییز و شروع فصل تحصیلی، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی در ساعات اولیه صبح به مدارس و مراكز آموزشی می‌روند كه این امر موجب افزایش حجم ترافیك و آلودگی هوا می‌شود، افزود: در شهر تهران نیز در روزهای بازگشایی مدارس به دلیل پیش از پیش خودروها در ساعات اولیه صبح و كاهش دما، كیفیت هوای تهران به شرایط «ناسالم» می‌رسد.

وی با اشاره به آمار 19 روز ابتدایی مهرماه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزود: در حالی كه كیفیت هوای تهران بر اساس شاخص PSI در نیمه دوم سال گذشته 18 روز در شرایط «سالم» و یك روز در شرایط «ناسالم» بود این میزان در سال جاری به چهار روز «سالم» و 15 روز «ناسالم» تبدیل شد.

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به آلاینده ذرات معلق كمتر از 10 میكرون به ایسنا گفت: در سال گذشته به لحاظ آلاینده در 19 روز نخست مهرماه شاخص كیفیت هوای پایتخت دو روز در شرایط «پاك»، 16 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» بود كه در این رقم در سال جاری با حذف تعداد روزهای «پاك»، 18 روز «سالم» و یك روز «ناسالم» شد.

مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران خاطرنشان كرد: به طور كلی افزایش آلودگی هوا همواره به دو عامل تولید آلودگی و شرایط آب و هوایی مرتبط است كه در برخی مواقع تولید آلودگی در حد بالایی قرار دارد ولی به دلیل شرایط مساعد جوی آلودگی هوا كاهش پیدا می‌كند و بالعكس.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha