عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان بیکار در مناطق محروم کشور بکار گرفته شوند.

پزشکان بیکار در مناطق محروم کشور بکار گرفته شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه در مناطق محروم کشور نیاز به پزشک وجود دارد پیشنهاد می‌شود از پزشکان بیکاری که در جامعه وجود دارد با ایجاد زیرساخت‌های لازم استفاده شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۰ تا ۴۰ هزار پزشک بیکار در کشور داریم و نیاز است برای این افراد شغل ایجاد و سپس ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مناطق محروم می‌توان از ظرفیت این پزشکان بیکار استفاده شود و نیاز است آنها ساماندهی شوند.

ابراهیمی گفت: در مناطق محروم نیاز است بسته‌های حمایتی برای پزشکان از جمله کارانه، حقوق بهتر و خانه مسکونی در نظر گرفته شود تا آنان بتوانند در این مناطق خدمات ارائه دهند.

وی افزود: با تربیت پزشک آنها بالاجبار دو سال در مناطق محروم خدمت می‌کنند اما پس از سپری کردن این زمان، کلانشهرهایی نظیر تهران، اصفهان و شیراز را برای ادامه فعالیت انتخاب می‌کنند و مناطق محروم خالی از پزشک می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به گونه‌ای سیاستگذاری شود که اولا برای تخصص از بومی‌های همان منطقه‌ استفاده شود تا پس از طی دو ساله دوره خود به کلانشهرها مهاجرت نکنند، ثانیا مورد حمایت قرار گیرند به گونه‌ای که درآمد پزشک در مناطق محروم با پزشکی که در مرکز است متفاوت باشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع برعکس شده و پزشکی که در تهران است چندین برابر پزشکی که در مناطق محروم است درآمد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha