ترس از ناشناخته ها برای بسیاری از مردم امری عادی است و اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند مراقبت های بهداشتی و تجربه پزشکی را تغییر دهد هم از این قاعده مستثنی نیست.

 ربات ها مسئولیت مراقبت های بهداشتی را نمی پذیرند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی برای مثال، مردم ممکن است بترسند که هوش مصنوعی تمام تعاملات انسانی را از مراقبت های بهداشتی در آینده حذف کند. کارشناسان می گویند صحت ندارد. پزشکان و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی ممکن است نگران باشند که این فناوری جایگزین قضاوت و تجربه بالینی آنها شود. کارشناسان می گویند این هم صحت ندارد.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همچنان فناوری‌هایی هستند که به دانش انسان می‌افزایند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند به ردیابی بیمار در طول زمان بهتر از یک پزشک که تنها بر حافظه تکیه می‌کند کمک کند، می‌تواند تجزیه و تحلیل تصویر را سرعت بخشد و در پیش‌بینی بسیار خوب است.

به گفته کارشناسان، اما هوش مصنوعی هرگز جایگزین شهود انسان در پزشکی نخواهد شد.

هوش مصنوعی بی احساس است. ناهید کورجی، رئیس هیئت مدیره اتحاد برای هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی و مدیر عامل Cyclica Inc می گوید:هوش مصنوعی بسیار بسیار هوشمند است، اما شهودی ندارد.

یادگیری ماشینی، شکلی از هوش مصنوعی که در آن رایانه با دریافت اطلاعات بیشتر و در طول زمان یاد می‌گیرد، می‌تواند برای فردی که ممکن است کاملاً این فناوری را درک نکند، تهدیدآمیز به نظر برسد. به همین دلیل است که آموزش و آگاهی بیشتر برای کاهش هرگونه نگرانی در مورد این فناوری رو به رشد ضروری است.

کورجی می‌گوید: «شما باید درک درستی از رفتار انسان داشته باشید و به مردم کمک کنید بر ترس‌های ذاتی خود از چیز جدید غلبه کنند.

آنجلی مولر، دکتر آنجلی مولر، رئیس بخش داده و ادغام بینش در Roche در برلین و نایب رئیس هیئت مدیره اتحاد برای بهداشت و درمان در هوش مصنوعی می‌گوید: تمام این علم جدید باید برای عموم توضیح داده شود، و یادگیری ماشینی قطعاً شایسته توضیح است.

او می‌گوید: «پایه‌بندی آن در نمونه‌هایی که عموم مردم با آن آشنا هستند و با فناوری‌های رشد یافته آشنا هستند، مفید است. در گوشی‌های هوشمندمان از مقدار قابل توجهی از یادگیری ماشینی سود می‌بریم - حتی اگر فقط به جستجوی Google یا سیستم ناوبری ماهواره‌ای خود نگاه کنید.

مولر می‌گوید این مفید است که هوش مصنوعی را به‌عنوان دستیار پزشک، پرستار، مراقب یا حتی بیمار در نظر بگیریم که تلاش می‌کند درباره تشخیص پزشکی، طرح درمان یا پیش‌آگهی بیشتر بداند.

با در نظر گرفتن این موضوع، اتحاد برای هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی در سال 2019 به عنوان انجمنی برای بازیگران صنعت - شرکت های داروسازی، شرکت های بیوتکنولوژی و نهادهای پایگاه داده - برای تشکیل جلسه و رسیدگی به سوالات مهم هوش مصنوعی ایجاد شد. این گروه به دنبال پاسخگویی به برخی سؤالات اساسی است، از جمله: چگونه اطمینان حاصل کنیم که استفاده اخلاقی و مناسب از هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی داریم؟ چگونه مطمئن شویم که این نوآوری در سریع ترین زمان ممکن به دست بیمار می رسد؟

ساستری چیلوکوری، مدیرعامل Medidata و موسس و رئیس Acorn AI می‌گوید: «اگر به زندگی شخصی خود فکر می‌کنید، یک دهه پیش، ماشین شما حالت‌های خودکار را نداشت. شما واقعاً یک آیفون نداشتید – که مانند یک کامپیوتر در دست شماست – خیلی کمتر شبیه یک ساعت اپل – که مانند یک مینی کامپیوتر دیگر روی مچ دست شماست که انواع داده ها را پمپاژ می کند.

او می‌گوید: «دنیای ما در طول 15 سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha