یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 349698

برای دستیابی به پتانسیل کامل سلامت دیجیتال، صنعت مراقبت های بهداشتی و مسوولین دولتی باید با یکدیگر همکاری کنند و حاکمیت مشترک را توسعه دهند و یک معماری سیستم سلامت دیجیتال یکپارچه را با بلوک های سازنده و زیرساخت های مستقل ایجاد کنند.

دستیابی به پتانسیل های سلامت دیجیتال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نم برای دستیابی به پتانسیل های کامل سلامت دیجیتال، اولویت های کلیدی باید در هر دو زمینه محیطی و فنی شناسایی و دنبال شوند. اولویت‌های کلیدی در زمینه محیطی شامل تمرکز بر فرد، تعبیه عدالت و شفافیت به عنوان اصول اولیه، اصلاح پرداخت‌های سیستم سلامت در حمایت از نتایج و ارزش‌ها، و پرورش روحیه سیستم بهداشتی یادگیری است. از منظر فنی، اولویت ها شامل ایجاد قابلیت همکاری سیستم یکپارچه، تضمین امنیت سایبری و گسترش اعتبارسنجی الگوریتم و آزمایش در دنیای واقعی است.



تمرکز بر فرد

مشارکت کامل افراد در سلامت و رفاه خود از طریق سلامت دیجیتال، پاسخگویی به تقاضای عمومی برای مشارکت در اکوسیستم رو به رشد سلامت دیجیتال و ایجاد تعادل بین تقاضا برای حفاظت های شفاف و منسجم برای داده های بهداشتی در داخل و خارج از سیستم مراقبت های بهداشتی در اولویت است.

داده های بهداشتی به شدت شخصی هستند و قرار گرفتن در معرض ناخواسته یا شرورانه این داده ها می تواند زندگی یک فرد را مختل کند. استفاده از پتانسیل کامل سلامت دیجیتال نیازمند اعتماد گسترده به سیستم های بهداشتی و سرمایه گذاری های تجاری برای محافظت از فرد در برابر پیامدهای منفی است.

استانداردهای نظارت شفاف برای اطمینان از استفاده از داده های آژانس های فردی مورد نیاز است. اولین گام حیاتی در ایجاد اعتماد در حاکمیت داده های سلامت، گفتگوی عمومی در مورد سلامت دیجیتال است .

دومین گام گرد هم آوردن ذینفعان در فرآیند "سیاست برای پرداختن به حقوق فردی" در مورد به اشتراک گذاری داده ها، مسائل مربوط به رضایت، شفافیت، استفاده های ثانویه از داده ها، شناسه های مشترک بیمار،است

سومین مرحله این است که داده های سلامت به عنوان یک کالای عمومی در نظر گرفته شود . این گام ها سطوح تقاضا برای کاربردهای گسترده را ایجاد می کند و در عین حال محافظت در برابر سوء استفاده و پیامدهای ناخواسته را نیز حفظ می کند.


بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمنددر اولویت‌های حیاتی برای سلامت دیجیتال کاملاً واقعی، نیاز به ترویج فرهنگ شفافیت و راست‌گویی در کل بدون ترس از مجازات است.

یک گام مهم بعدی برای پیشرفت سلامت دیجیتال، انجام اقدامات قطعی برای اطمینان از اینکه مردم احساس راحتی در گزارش خطاها بدون ترس از اقدامات تنبیهی داشته باشند، است.

فراتر از فعالیت های آژانس‌های فردی بر روی داده‌های سلامت، درگیر کردن مصرف‌کنندگان در مراقبت‌های بهداشتی و سلامت خود از طریق پلت‌فرم‌های دیجیتال، هم توسعه‌دهندگان سیستم‌ها و هم رهبران سیستم سلامت را ملزم می‌کند که خواسته های مشتری را در توسعه، اجرا و ارزیابی ابزارها و پلت‌فرم‌های سلامت دیجیتال لحاظ کنند.

مدلی برای مشارکت بیمار و خانواده در ابتکارات سلامت دیجیتال در کانادا در حال توسعه است و می تواند به عنوان نقطه شروعی برای پیشرفت یک مدل در ایالات متحده باشد .


برابری و شفافیت به عنوان اولین اصل

توسعه و کاربرد سریع سلامت دیجیتال با نیاز به هوشیاری در مورد عدالت و برابری همراه است که شامل دسترسی به مزایای سلامت دیجیتال و عدم سوء استفاده از اطلاعات شخصی در اقدامات تبعیض آمیز است. برای سلامت دیجیتال برای بهبود سلامت و رفاه، یک رویکرد داده محور و بیمار محور برای توسعه و استقرار این ابزارها ضروری است و داده ها باید جمعیت های متنوع را منعکس کنند در اینجا دوباره، سیستم بهداشت، محققان و سرمایه گذاری های تجاری باید مسائل مربوط به بی اعتمادی را با حمایت های شفاف، پاسخگو و بی طرفانه حل کنند تا مزایای سلامت دیجیتال به طور مساوی در جامعه تقسیم شود.



اصلاح پرداخت‌های نظام سلامت در حمایت از نتایج و ارزش


COVID-19 یادآوری بیشتری از کاستی‌های سیستمی بازپرداخت هزینه‌های خدمات نشان داد و انگیزه تجدید ساختار تامین مالی مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا را تجدید کرد. با توجه به جذب فوق‌العاده پلت‌فرم‌هایی مانند سلامت از راه دور و RPM در طول همه‌گیری کووید-19، اصلاحات پرداختی آتی باید نقش مهمی در زمینه سلامت دیجیتال برای ایجاد تحول در سیستم تحویل داشته باشد. سیاستگذاران همچنین باید به نگرانی‌هایی که گسترش فناوری‌های دیجیتال هزینه‌ها و خطر تقلب و سوء استفاده را افزایش می‌دهد یا به‌ روش دیگری بر کیفیت یا تعامل ارائه‌دهنده و بیمار تأثیر منفی می‌گذارد، رسیدگی کنند.

علاوه بر این، بهبودهای زیرساختی مورد نیاز برای پیشبرد عملکردهای دیجیتالی یک سیستم بهداشتی یادگیری (به عنوان مثال، مدیریت سلامت جمعیت، داده‌ها و تجزیه و تحلیل برای طبقه‌بندی ریسک های مختلف سلامتی) اغلب فعالیت‌هایی بدون بودجه هستند که از مشوق‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اضافی مانند آنهایی که همراه با HITECH هستند، سود می‌برند.

مزایای مالی سازمان‌های پرداخت‌کننده و ارائه‌دهنده باید با مزایای سلامتی ابزارهای دیجیتال هماهنگ باشد. این همسویی مستلزم به اشتراک گذاری داده ها از صنعت، ارزیابی از دانشگاه و تنظیم کننده ها و همکاری در بخش ها برای توسعه ساختارهای پرداخت مترقی در بین پرداخت کنندگان است که امکان انعطاف پذیری برای نوآوری را فراهم می کند.

بنابراین مسیر رو به جلو برای پرداخت مبتنی بر ارزش مستلزم تعهد مجدد به ایجاد اعتماد و همکاری برای ایجاد تعادل در انگیزه نوآوری با نظارت بر هزینه، کیفیت، نتایج و ایمنی است.



پرورش اخلاق سیستم سلامت یادگیری

چشم انداز سلامتی که به صورت دیجیتالی ارائه می شود به یک سیستم بهداشتی که به طور مداوم آپدیت می شود و فاصله بسیار کوتاهی بین تولید شواهد و ادغام در عملکرد استاندارد بستگی دارد. همچنین نیاز به استفاده از داده‌های دنیای واقعی (از ابزارهای پوشیدنی گرفته تا مراقبت‌های سرپایی گرفته تا روباتیک) برای تولید شواهدی در دنیای واقعی وجود دارد که مکمل نتایج آزمایش‌های تصادفی‌سازی‌شده کنترل‌شده است، که اغلب از تنوع نژادی یا اجتماعی-اقتصادی محدود رنج می‌برند.

یادگیری چرخه سریع نیز باید به کار گرفته شود، زیرا چابکی سازمانی لازم را برای پاسخگویی به سرعت و ماهیت تغییرات شتابان که به هنجار تبدیل شده است را قادر می سازد.

ابزارهای سلامت دیجیتال باید به خوبی در سیستم ارائه مراقبت های بهداشتی ادغام شوند.

سیستم مراقبتی باید از نظر فرهنگی هماهنگ، شخصی، کل نگر و جامع کاملا به روز شود . بر خلاف سیستم فعلی ما که از تخصص، سیستم تشکیل شده است. مدل‌های مراقبتی جدیدی را می‌توان با درک بیماری‌ها و فنوتیپ‌های دیجیتال و محیط‌هایی که هر کدام پاسخ‌های درمانی متفاوتی دارند، توسعه داد.

تجزیه و تحلیل های پیشرفته برای ایجاد گروه هایی از بیماران مشابه برای مدیریت موثرتر سلامت جمعیت برای رسیدن به کنترل شیوع بالای بیماری مزمن و ایجاد یک حلقه بازخورد در مورد نتایج و درمان مبتنی بر شواهد در سیستم ارائه مراقبت مورد نیاز است.



ایجاد قابلیت همکاری سیستم بدون درز


اتصال و ارتباط یکپارچه بین دستگاه های مرتبط با مراقبت های بهداشتی پیش نیازهای ضروری برای ارتقای سلامت مطلوب است. رابط‌های ناسازگار، داده‌های خراب نوشته شده بین سیستم‌ها، یا داده‌های بیمار ناهماهنگ با سیستم می‌توانند پیامدهای ناگواری داشته باشند، که نیازمند اقدام جمعی برای اطمینان از رعایت استانداردها و محافظت از یکپارچگی داده‌ها است.

پیشرفت فناوری و سیاست‌های ملی، چشم‌انداز زیرساخت دیجیتالی را ممکن ساخته است که می‌تواند رابط‌های یکپارچه و قابلیت همکاری در زمان واقعی با دستگاه‌ها و جریان‌های داده را تسهیل کند.

قوانین نهایی درمان در ایالات متحده مجازات هایی را برای مسدود کردن اطلاعات تعیین کرده و دسترسی افراد به سوابق سلامتی خود را گسترش داد. چنین استانداردهایی اجازه می دهد تا اطلاعات به طور مداوم به اشتراک گذاشته و پردازش شوند.

علاوه بر این، چندین ابتکار تحت رهبری صنعت، مانند یکپارچه سازی شرکت مراقبت های بهداشتی، پروژه Argonaut و دیگران وجود دارد که با هدف ترویج تبادل یکپارچه داده ها انجام می شود. حالا بسیاری از سیستم‌های سلامت سازمانی در راستای اهداف قابلیت همکاری در حال هماهنگ شدن هستند.

با این وجود، کارهای زیادی برای دستیابی به قابلیت همکاری کامل سیستم باقی مانده است.پیشرفت در این صنعت نابرابر است، به طوری که برخی از سیستم های بهداشتی پیشگام در اشتراک گذاری داده ها در زمان واقعی هستند در حالی که برخی دیگر عقب مانده اند.


تضمین امنیت سایبری


وجود حملات سایبری نیاز فوری به همکاری بین دولت، سازمان های بهداشتی و فروشندگانی که با مصرف کننده مواجه هستند را برای ایجاد اجماع در مورد پروتکل های امنیتی و ارتقای زیرساخت های امنیتی برجسته می کند.

رویکردهای موجود مانند احراز هویت چند عاملی، نظارت بر تشخیص نفوذ، و ... باید به کار گرفته شوند، زیرا ما استراتژی‌های پیشرفته‌تری را بررسی می‌کنیم، مانند استفاده از فناوری‌های بلاک چین برای به اشتراک گذاشتن سوابق تغییرناپذیر تراکنش‌ها بین شرکت‌کنندگان شبکه.


مکان هایی برای شروع می تواند گسترش HIPAA، برنامه ملی قانون حمایت از مصرف کننده کالیفرنیا و یک رژیم جامع حریم خصوصی مشابه مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا برای محافظت از همه انواع داده هایی باشد که برای بهبود سلامت ضروری تلقی می شوند.

گسترش اعتبارسنجی و آزمایش در دنیای واقعی

امروزه نیاز آشکار به سرمایه گذاری و همکاری لازم برای پیشرفت علم داده و هوش مصنوعی وجود دارد. هوش مصنوعی و یادگیری عمیق که الگوریتم‌های شفاف و معماری قوانین تصمیم‌گیری را در پایگاه‌های داده بزرگ و متنوع اعمال می‌کنند، فرصتی برای ایجاد بینش‌های دقیق‌تر برای افراد و جمعیت‌ها فراهم می‌کند. مسائل مهم شامل سوگیری صریح و ضمنی در توسعه و کاربرد مدل‌سازی، تجسم، توضیح‌پذیری، اعتبار و مقررات است.

یک چارچوب نظارتی باید گواهی الگوریتم‌های دائماً در حال تغییر را مورد توجه قرار دهد و باید فروشندگان را در قبال فرآیندهای معتبر و قابل اعتماد مسئول نگه دارد.

باید کدهای رفتاری و توسعه «ابزارهای علم داده، … مسیرها، توافق‌ها، و پروتکل‌هایی برای ایجاد تراست داده‌های سلامت مجازی انتخاب شده باشد. برنامه اقدام FDA مبتنی بر هوش مصنوعی / ML به عنوان یک دستگاه پزشکی (SaMD) چنین چارچوبی را پیشنهاد می کند و بازخورد ارزشمند سهامداران را به اشتراک می گذارد .

ظرفیت پیشرفت علم داده و هوش مصنوعی به نیروی کار بسیار ماهر سلامت دیجیتال وابسته است و چالش آموزشی برای استفاده از سلامت دیجیتال بسیار زیاد است.

ابزارهای طراحی شده برای سیستم بالینی و ارائه دهندگان را می توان بر اساس تأثیر آنها بر پیامدها و هزینه های سلامت و همچنین تأثیر آنها بر رضایت بیمار و ارائه دهنده ارزیابی کرد.

برای درک تأثیرات بر قابلیت استفاده، گردش کار بالینی، بار ارائه‌دهنده و زمان مورد نیاز کارکنان که به نفع ارائه‌دهندگان و بیماران است، آزمایش دنیای واقعی در سراسر سیستم‌های بهداشتی منحصربه‌فرد مورد نیاز است. این کارها همه زمان بر ولی مفید هستند و در صورت لزوم، آزمایش دستگاه ها و CDS های پشتیبانی شده با هوش مصنوعی باید به مجوز FDA برسد.

در حالی که در دسترس بودن ابزارهای سلامت دیجیتال و اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط، آمریکا را برای مقابله با COVID-19 و استفاده از فرصت‌ها برای آمادگی طولانی‌مدت و انعطاف‌پذیری سیستم، بهتر قرار داده است، محدودیت‌هایی مانند توانایی جمع‌آوری داده‌ها پدیدار شده است.

مزایای بالقوه و کامل این ابزارها محقق نشده است و پذیرش و استفاده از سلامت دیجیتال ناهموار است و مشمول موانع ساختاری، فنی، اجتماعی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی قابل توجهی است که توانایی کشور را برای محدود می‌کند.



اقدامات کوتاه مدت اولویت دار

پیشرفت فناوری‌های دیجیتال غیرقابل انکار است و می‌توان آن را در میلیون‌ها کاربر مشتاق مشاهده کرد که دارند از خدمات آن استفاده می‌کنند. مشتریان بی شماری که آنلاین خرید می کنند و تعداد فزاینده مصرف‌کنندگان، بیماران و پزشکانی که از اپلیکیشن‌های سلامت موبایل، کمک‌های تشخیصی مجهز به هوش مصنوعی و بسیاری از ابزارهای CDS دیگر استقبال می‌کنند.


ONC فعالیت قابل توجهی به سمت یک طرح کلی سلامت دیجیتال برای فعال کردن کامل سلامت دیجیتال داشته است. این پیشرفت با تقویت قدرت گسترده تر، پیشرفت مستمر در همکاری بین سازمانی و مشارکت قوی دولتی و خصوصی، یک روبنای سلامت دیجیتال را تضمین می کند که:

  • استفاده عادلانه و اخلاقی از داده ها
  • از جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، حفاظت و به اشتراک‌گذاری یکپارچه مجموعه داده‌های دقیق پشتیبانی می‌کند.
  • تضمین می کند که داده ها به اطلاعات عملیاتی تبدیل شوند
  • پیشرفت های متحول کننده در مراقبت های پزشکی و ایمنی بیمار را بر اساس هوش عملی ایجاد شده امکان پذیر می کند.



قانونگذاران باید مقررات، استانداردها و چارچوب‌های منطقی، با اندازه مناسب و مبتنی بر ریسک را منتشر کنند تا جریان یکپارچه داده‌ها را در عین حفاظت از حریم خصوصی و تضمین شفافیت و مسئولیت‌پذیری برای پیشبرد قابلیت همکاری و امنیت سایبری سیستم و همچنین تمرکز بر فرد و گسترش اخلاقیات، فراهم کند

مسوولین باید یک زیرساخت حاکمیتی و چارچوب سیاستی در رابطه با داده‌ها، اعتماد داده‌های سلامت مجازی، حریم خصوصی و مقررات ایجاد و پیاده‌سازی کنند تا تمرکز بر افراد، قابلیت همکاری یکپارچه سیستم و امنیت سایبری را پیش ببرد و با همکاری صنعت برای اطمینان از پوشش گسترده این اصول کار کند.


پیش‌بینی و دستیابی به آینده‌ای سالم‌تر از طریق نوآوری دیجیتال مستلزم سرمایه‌گذاری عمیق‌تر در تحقیقات مبتنی بر شواهد، مطالعات بالینی و میدانی بیشتر و تعهد سهامداران مختلف است.

اطلاعات معتبر، که در زنجیره داده‌های سلامتی تنظیم شده و به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند بینشی را در محل مراقبت ارائه دهد، بار ارائه‌دهنده را کاهش دهد و مهارت‌های استدلال بالینی را افزایش دهد.

«اینترنت اشیا» در مراقبت‌های بهداشتی، نیاز عمومی به توصیه‌های بهداشتی دقیق را برآورده می‌کند و یک اکوسیستم سلامت دیجیتال که مراقبت‌های با کیفیت بالا، شخصی و عادلانه را برای همه کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می‌کند، قابل دستیابی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha