یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 34983
سلامت نیوز: علیرضا-برخی افراد با وجود رعایت نکات بهداشتی باز هم به عفونت قارچی انگشتان پا مبتلا می شوند. به نوشته «Readers Digest» عفونت قارچ انگشتان پا به علت راه پیدا کردن موجودات زنده به زیر ناخن های پا و بیشتر در اماکن عمومی مانند ورزشگاه، استخر و ... به وجود می آید. افرادی که پاهایشان مرتب عرق می کند، دیابت دارند و یا دچار اختلال گردش خون هستند در ابتلا به این نوع قارچ مستعدتر هستند. این عفونت خارجی ممکن است از یک ناخن به ناخن دیگر و یا از یک فرد به فرد دیگر انتقال پیدا کند. اگر شما دچار عفونت قارچی پا هستید، در اماکن عمومی حتما کفش بپوشید و از وسایل شخصی دیگران مانند حوله و ناخن گیر استفاده نکنید. تشخیص این عفونت از طریق رنگ ناخن مشخص می شود. در این شرایط:

- رنگ ناخن به زرد، قهوه ای و حتی سیاه تغییر می کند و یا لکه یا خط های سفید روی آن ایجاد می شود. - ناخن ها شکننده، ناهموار، پوسته پوسته یا ضخیم می شود.

- دردناک است یا بوی نامطبوع پیدا می کند.

* درمان خانگی: از آن جا که قارچ زیر ناخن ها رشد و تکثیر می کند، درمان موضعی آن کمی سخت است. به این دلیل پزشک برای مقابله و درمان عفونت دارو تجویز خواهد کرد.

شما می توانید درمان های خانگی را امتحان کنید هر چند این راهکارها عفونت را درمان نمی کند، اما مانع از سرایت عفونت به ناخن های دیگر می شود. توجه داشته باشید، درمان عفونت و قارچ ممکن است ماه ها طول بکشد. - سرکه و آب: روزی به مدت ۱۵ دقیقه پا را در مخلوط یک پیمانه سرکه و ۲ پیمانه آب خیس کنید.

- روغن اوکالیپتوس: روزی ۲ بار چند قطره روغن روی ناخن بریزید و پس از مالیدن روی قسمت اطراف ناخن آن را باندپیچی کنید.

- عصاره دانه گریپ فروت را روزی ۲ بار در قسمت موردنظر بمالید.

* پماد ویکس: صبح و شب به تمامی ناخن بمالید.

- دهان شوی لیسترین: به مدت ۱۰ دقیقه ناخن ها را در دهان شوی لیسترین خیس کنید. - روغن نارگیل: هر روز صبح و شب به ناخن ها بمالید.

- پراکسیدهیدروژن: روزی ۲ بار (صبح و شب) ۲ قطره از این محلول را روی قسمت های مختلف ناخن بمالید.

- سرکه سیب: روزی ۲ بار قسمت های مختلف ناخن را با این مایع شست و شو دهید.

* پیش گیری: - تا حد امکان انگشتان پا را در هوای آزاد قرار دهید. در منزل از دمپایی جلوباز استفاده کنید.

- برای تقویت ایمنی بدن، روزی ۲ حبه سیر بخورید. - ناخن ها را کوتاه کنید تا مکان مناسبی برای زندگی و رشد قارچ ایجاد نشود. - در صورتی که مستعد به عفونت هستید، به طور منظم پاهای خود را با اسپری ضدقارچ و کفش ها را با پودر ضدقارچ ضدعفونی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha