معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و متخصص بیماری‌های عفونی، افزایش سطح واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع و ایجاد موج جدید کرونا را ضروری دانست و گفت: در صورتی که درصد بالایی از جامعه واکسینه شده باشند، احتمال به وجود آمدن موج جدید کاهش می‌یابد.

افزایش سطح واکسیناسیون برای جلوگیری از ایجاد موج جدید کرونا ضروری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر«سیاوش وزیری» با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ زیرسویه جدید از اومیکرون تحت عنوان XBB و BQ.۱ شناسایی شده اند، افزود: زیرسویه‌های جدید از لحاظ میزان جهش و فرار از سیستم ایمنی تفاوت زیادی با اومیکرون ندارند.

وی اظهار داشت: از آن جایی که واکسن‌های موجود در برابر تمام سویه‌ها از جمله اومیکرون، موثر هستند و این نکته که ۲ زیرسویه XBB و BQ.۱ نیز جزو انواع زیر سویه‌های اومیکرون طبقه بندی می‌شوند، در صورتی که واکسیناسیون کووید خود را تکمیل کرده اید، موردی برای نگرانی وجود ندارد.

۱۳۰مرکز واکسیناسیون در کرمانشاه فعال است

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه ۱۳۰ مرکز در شهرستان کرمانشاه کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند، گفت: تمام خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت در مراکز شهرستان‌ها وروستاها برای واکسیناسیون فعال هستند.

«خسرو کریمی»، افزود: هم‌چنین برای انجام نمونه گیری کرونا و انجام تست‌های پی سی آر سه مرکز در خیابان مسکن، جعفرآباد و مرکز امام خمینی(ره) در شهرک امام شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبود واکسن کرونا در استان نداریم، اظهار داشت: هم اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در استان موجود است.

کریمی بیان کرد: باتوجه به مشاهده سویه جدید امیکرون در کشورهای آسیایی احتمال ورود این بیماری به کشور ما نیز وجود دارد بنابراین شهروندان باید نسبت به تزریق دوزهای یاد آور واکسن کرونا سریعتر اقدام کنند.

لازم به ذکر است، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی همه شهرستان‌های استان آبی است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع این ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۲۲۹ نفر بوده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha