محصول مراقبت از پوست حاوی کافئین که به دلیل اثر فوری آن در لیفت و روشن کردن پوست شناخته شده است، ممکن است محصول جدید شما برای کاهش خطوط و چین و چروک، صاف کردن پوست و کاهش قرمزی باشد. گفته می شود که این محصول فوق العاده دارای فواید بسیاری از جمله کاهش التهاب، تامین آنتی اکسیدان های موضعی و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست است.

معجزه ای برای داشتن پوستی سالم و شفاف

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز،‌ کافئین یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در دانه‌های قهوه، دانه‌های کاکائو، برگ‌های چای و حتی برخی میوه‌ها تولید می‌شود. کافئین وقتی خورده می شود، سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و هوشیاری را افزایش می دهد. با این حال، زمانی که کافئین به صورت موضعی استفاده می شود، در لایه دوم پوست جذب می شود و تأثیرات متفاوتی دارد.

مولکول های محلول در آب در کافئین باعث انقباض عروق می شوند.

انقباض عروق اصطلاحی است که برای توصیف انقباض ماهیچه های کوچک داخل رگ های خونی کاربرد دارد که باعث ایجاد اثر سفت کننده می شود. هنگامی که محصولات کافئین دار برروی صورت یا بدن استفاده می شود، بافتی جوان تر به پوست می دهد و خطوط ریز، چین و چروک و قرمزی را کاهش می دهد.

مراقبت از پوست با کافئین

آنتی اکسیدان ها التهاب را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان ها برای کاهش و مبارزه با التهاب شناخته شده اند. دانشمندان حدود 1000 آنتی اکسیدان را در دانه های قهوه شناسایی کرده اند. هنگامی که به طور مستقیم روی لایه بالایی پوست اعمال می شود، دانه های کافئین دار غنی از آنتی اکسیدان به لایه دوم پوست، به نام درم جذب می شود. بنابراین، محافظت قوی و ضد التهابی پوست در برابر تأثیرات بیرونی مانند باکتری های مضر و مواد شیمیایی موجود در هوا را فراهم می کند.

خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد

هنگامی که کافئین در سطح پوست متابولیزه می شود و شروع به از بین رفتن می کند، شل شدن رگ های خونی اتفاق می افتد که به آن اتساع عروق می گویند.

به دلیل طول عمر کوتاه کرم‌ها و سرم‌های غنی از کافئین، گشاد شدن عروق ظرف ۳ تا ۵ ساعت پس از استفاده اتفاق می‌افتد. این فرآیند اتساع عروق و انقباض عروق به دلیل انقباض و شل شدن رگ‌های خونی باعث ایجاد یک اثر خفیف ماساژ مانند بر روی پوست می‌شود. این امر باعث شل شدن عضلات اطراف دهان و فک می شود و می تواند باعث افزایش کشش کلی بافت پوست شود و درخشش و ظاهری جوان تر به شما می دهد.

چگونه از محصولات کافئین دار استفاده کنیم؟

به دلیل اندازه نسبتاً کوچک مولکول های کافئین، به خوبی روی سطح پوست جذب می شود، بنابراین برای تأثیرات قابل مشاهده به لایه پوست می رسد. مانند سرم های ویتامین C و جینسینگ، محصولات کافئین دار باید قبل از مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها و آرایش به صورت و گردن زده شود، زیرا این محصولات بهتر روی سطح پوست می نشینند.

سرم های صورت

سرم های صورت عموماً به شکل محلولی سبک و موضعی هستند که می توان آن را به راحتی بین انگشتان صاف کرد و به آرامی روی سطح پوست زد یا به آرامی در حرکتی رو به بالا صابر روی پوست مالید تا جذب مناسب را افزایش دهد.

به گفته متخصص پوست، کارا مک دونالد، مدیر و متخصص پوست اصلی در Complete Skin Specialists، سرم های غنی از کافئین احتمالاً به معکوس کردن آسیب های پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش (آسیب خورشید) کمک می کنند. اثرات آنها می تواند تقریباً یک اثر تقلیدی، برای کاهش ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک داشته باشد. بزرگترین مزیت استفاده از سرم، اثر سفت کنندگی آن بر روی پوست است؛ در واقع سفت شدن لایه‌های پوستی ظاهری سالم‌تر و جوان‌تر به پوست می‌دهد.

اسکراب بدن با کافئین

اسکراب های بدن را می توان در نواحی مانند ران و باسن برای لایه برداری پوست استفاده کرد. اسکراب ها روشی عالی برای از بین بردن سلول های مرده پوست و تقویت رشد سلول های جدید هستند.

هنگام استفاده از اسکراب کافئینی، سفت شدن پوست، کاهش ظاهر سلولیت و ترک های پوستی را تجربه خواهید کرد.

هنگام استفاده از اسکراب های حاوی کافئین، آن را با حرکات دایره ای بمالید تا مواد موجود در اسکراب صاف شده و جذب پوست شوند. پس از استفاده، با آب گرم پوست را تمیز بشویید.

مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها و کرم ها باید روی بدن، دور باسن، ساق پا و شکم استفاده شوند. این نواحی بیشتر مستعد خشکی و ترک خوردگی هستند و بنابراین محصولات به طور موثرتری جذب پوست می شوند و ظاهر سلولیت و ترک های پوستی را از بین می برند.

ماسک های شب کافئین

ماسک‌های شب، ماسک‌های ژل‌مانند کوچکی هستند که باید در طول شب زیر چشم استفاده شوند. شناخته شده است که اثرات آنها در طول روز می تواند شامل ظاهر صاف و سفید بخشیده به زیر چشم و کاهش حلقه های زیر چشم و بهبود پف کردن طولانی مدت باشد.

نکات منفی محصولات حاوی کافئین چیست؟

متاسفانه، نقطه ضعف استفاده از محصولات کافئین بر روی صورت و بدن این است که این یک راه حل موقتی است. کافئین به سرعت روی سطح پوست متابولیزه می شود، درست مانند زمانی که قهوه می نوشید، فواید آن به سرعت از بین می رود.

اکثر محصولات بیان می کنند که محصول تا 5 ساعت کار می کند، بنابراین، ممکن است مجبور شوید محصول را دوباره در طول روز استفاده کنید.

حساسیت یا آلرژی به کافئین موضعی غیر معمول است. با این حال، به طور کلی توصیه می شود قبل از استفاده از آن در نواحی قابل توجه تر روی صورت و گردن، مقدار کمی از محصول را به عنوان آزمایش پشت گوش یا گردن استفاده کنید.

محصولات مراقبت از پوست کافئین دار تقریباً در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی همه جای خود را دارند، چه به دنبال مبارزه با سیاهی زیر چشم باشید، چه درخشش بخشیدن به پوست، یا جوانسازی و کاهش خطوط و چین و چروک صورت، محصولات مراقبت از پوست کافئین دار بهترین دوست شما می توانند باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha