سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: غوغای ماده محرک شیشه در کشور خطرناک است چرا که بیشتر مراجعان نیازمند به خدمات بستری، شیشه مصرف می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس غلامرضا میرسپاسی در نشست خبری سلامت روان که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد اظهار داشت: برای بهبود سلامت روان باید در ۳ سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه کار کرد که در مرحله اولیه آموزش و برقراری ارتباطات با مسئولان باید پررنگ شود و در سطح دوم باید درمان را سریع آغاز کرد و در سطح سوم برنامه‌های لازم برای بیماران مزمن روانی طرح‌ریزی کرد.

وی افزود: حدود 20 درصد مردم به نوعی به اختلالات روانپزشکی دچار هستند از طرفی تعداد روانپزشکان کشور هزار و 300 نفر است که با این وجود 5 تا 6 هزار روانپزشک در کشور کم داریم.

میرسپاسی تصریح کرد: متأسفانه مسئله غوغای شیشه که ماده محرک بسیار خطرناکی است در کشور وجود دارد و نیاز به خدمات بستری روانی را زیاد می‌کند چرا که شیشه موجب می‌شود فعالیت دوپامین مغز افزایش یابد و در این وضعیت فرد دچار توهم می‌شود که بدون اینکه عاملی وجود داشته باشد و بدون درک حسی، حسی را درک می‌کند مثلاً عامل شنوایی وجود ندارد ولی فرد به دلیل توهم می‌شنود.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیشتر مراجعان مورد نیاز به خدمات بستری
به مصرف شیشه مبتلا هستند گفت: اورژانس‌های روانپزشکی کشور باید تقویت شوند اما باید در نظر داشت در رشته‌های دیگر اورژانس یعنی چند ساعت اما در روانپزشکی با چند ساعت مشکل حل نمی‌شود و معمولاً چند روز فرد در اورژانس می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha