شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 352707

پوست خشک، خارش دار و پوسته پوسته دور چشم می تواند آزار دهنده باشد! اما آیا مرطوب کننده معمولی شما می تواند در این مورد کمک کند؟

خشکی پوست دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسکین کرافت، پوست اطراف چشم شما در مقایسه با پوست بقیه صورت نازک تر است. این بدان معنی است که نمی تواند رطوبت را حفظ کند و با گذشت زمان خشک می شود. همچنین با تمام پوسته پوسته شدن، خارش، ترک ها و قرمزی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

برخی از دلایل اصلی خشکی پوست دور چشم عبارتند از:

  • شرایط آب و هوایی (آب و هوای بسیار گرم یا سرد)
  • سن
  • روش های نامناسب آرایش
  • ترکیبات خشن مراقبت از پوست
  • مالش چشم
  • استفاده از آب گرم
  • قرار گرفتن در معرض عوامل تحریک کننده
  • گریه

با این حال، می تواند شرایط پوستی زیرین دیگری نیز وجود داشته باشد که باعث خشکی اطراف چشم شما می شود:

1. درماتیت تماسی

درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که زمانی ایجاد می شود که پوست شما با یک ماده تحریک کننده تعامل کند. منجر به خشکی، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می شود. برخی از محصولات مو، شوینده‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب، گرد و غبار و آرایش برخی از عوامل تحریک کننده درماتیت تماسی هستند. عطرهای موجود در محصولات مراقبت از پوست نیز می توانند باعث درماتیت تماسی شوند. اگر بلافاصله پس از لمس محصول، پلک خود را لمس کنید، می توانید این بیماری را گسترش دهید.

2. درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک بر روی پوست پلک شما تأثیر می گذارد. علائم شامل پوسته پوسته شدن، قرمزی، خارش و ترشح در برخی موارد است. عوامل خطر عبارتند از: سابقه خانوادگی، سیستم ایمنی یا محیط. این بیماری مزمن است و بیشتر در کودکان رخ می دهد.

3. بلفاریت

بلفاریت توسط یک باکتری یا یک بیماری موجود مانند روزاسه ایجاد می شود. منجر به پوسته پوسته شدن پلک ها، قرمزی، تحریک، سوزش و پارگی می شود.

چگونه خشکی پوست دور چشم خود را درمان کنیم؟

1. پوست دور چشم را مرطوب کنید

صرف نظر از نوع پوست خود، استفاده از مرطوب کننده را به یک عادت تبدیل کنید. روی یک کرم دور چشم خوب سرمایه گذاری کنید که با ترکیبات مناسب برای پوست ظریف اطراف چشم شما فرموله شده است. کرم های دور چشم حاوی مواد ضد پیری نیز هستند.

2. خواب کافی

کمبود خواب منجر به خستگی چشم ها و خشکی پوست اطراف چشم می شود. هر شب حداقل شش ساعت بخوابید. این به بدن شما اجازه می دهد تا پوست آسیب دیده و خشک اطراف چشم شما را ترمیم کند.

3. ضد آفتاب

اشعه مضر UV از نور خورشید می تواند منجر به تجزیه کلاژن و الاستین در پوست شما شود که نتیجه آن ظاهر شدن خطوط و چین و چروک های ظریف است. هر بار که بیرون می روید، با استفاده از یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از پوست اطراف چشم خود محافظت کنید. پلک های بالایی را نادیده نگیرید.

4. کورتیکواستروئیدهای موضعی

پزشک شما ممکن است کورتیکواستروئیدهای موضعی را در صورت داشتن یک بیماری پوستی زمینه ای توصیه کند. کورتیکواستروئیدهای ملایم باید استفاده شوند زیرا کورتیکواستروئیدهای قوی باعث نازک شدن پوست اطراف پوست حساس و نازک شما می شوند.

5. ماساژ با روغن های ضروری

ماساژ باعث بهبود گردش خون در پوست اطراف چشم شما می شود. می توانید از بین روغن بذر کتان، روغن بابونه، روغن اسطوخودوس، روغن گل رز یا روغن لیمو انتخاب کنید. چند قطره از روغن را به دور چشم خود بریزید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.مراقب باشید و روغن وارد چشم نشود.

درمان های خانگی برای درمان خشکی پوست دور چشم

1. ژل آلوئه ورا

بسیار تسکین دهنده، مرطوب کننده است و به سنتز کلاژن برای مبارزه با ضد پیری کمک می کند.

2. روغن بادام

روغن بادام به درمان خشکی پوست کمک می کند زیرا نرم کننده فوق العاده ای است.

3. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E علاوه بر درمان خشکی پوست، خواص ضد پیری برای پوست دارد.

4. کره، ماست

ماست یا کره سطح رطوبت پوست شما را بالا می برد.

5. چای سبز کیسه ای

چای سبز دارای خواصی برای بازسازی پوست و تسکین دهندگی آن است.

6. گلاب

گلاب دارای خواص آرام بخش و ضد التهابی است.

چگونه از خشکی پوست جلوگیری کنیم؟

1. به آنچه روی پوست خود می گذارید توجه کنید

قبل از خرید مراقبت از پوست، حتماً مواد روی برچسب را بخوانید. محصولات مراقبت از پوست خشن باعث خشکی پوست اطراف چشم شما می شوند. به الکل، عطرها، رنگ ها، سولفات ها، پارابن ها، پاک کننده های خشن و اسکراب ها نه بگویید.

2. مراقب آنچه می خورید باشید

آبرسانی برای پوست شما مهم است. مقدار زیادی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان، میوه ها و سبزیجات تازه و آجیل بخورید. از کولا، غذاهای فرآوری شده، شکلات ها و قندها دوری کنید.

3. به پوست خود استرس وارد نکنید

ممکن است بعد از یک روز طولانی و خسته کننده وسوسه شوید که صورت خود را با آب داغ بشویید، اما بس کنید! آب داغ اطراف چشم می تواند چربی های طبیعی (سبوم) پوست شما را از بین ببرد و آن را خشک کند. در حین پاکسازی یا شستشوی اطراف چشم خود را مالش ندهید. با مراقبت بیشتری از این پوست ظریف مراقبت کنید.

4. از لمس کردن خودداری کنید

دست زدن یا مالیدن چشم ها می تواند به پوست اطراف چشم آسیب برساند. ممکن است به طور تصادفی میکروب ها یا باکتری ها را از دست خود به پوست اطراف چشم منتقل کنید.

5. از عینک چشم استفاده کنید

حتی اگر از ضدآفتاب استفاده می کنید، حتما چشمان خود را با عینک بپوشانید. انجام این کار می تواند از پوست اطراف چشم شما در برابر شرایط مرطوب، نور خورشید، گرد و غبار و سایر عوامل تحریک کننده محافظت کند.

6. قبل از خواب آرایش را پاک کنید

اگر مواد آرایشی شما در طول شب باقی بمانند، می توانند پوست شما را خشک کنند. قبل از خواب آرایش دور چشم خود را پاک کنید.

در اینجا چگونه است:

  • پاک کننده آرایش چشم را روی یک پد پنبه ای بمالید.
  • پد را به آرامی روی پوست خود فشار دهید و آن را به سمت بیرون بکشید.
  • این مرحله را تا زمانی که پوست شما کاملا از آرایش پاک شود، تکرار کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

خشکی پوست که ماه ها یا سال ها طول می کشد (پوست خشک مزمن) می تواند باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شما و افتادگی آن می شود. ترک های پوست اطراف چشم شما می توانند باعث عفونت های پوستی شوند.

به پزشک مراجعه کنید اگر

  • خشکی بدتر می شود
  • پلک های شما برای مدت طولانی خشک مانده اند
  • علائم دیگری را همراه با خشکی اطراف چشم خود تجربه می کنید

امیدواریم با استفاده از این روش‌های توصیه شده توسط متخصصین پوست برای مدیریت پوست خشک اطراف چشم، آرامش پیدا کنید. همچنین مطمئن شوید که یک روال مراقبت از پوست را برای داشتن پوستی سالم، متعادل و درخشان دنبال کنید .

آیا کرم های دور چشم واقعا کار می کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اینسایدر،‌ افراد جوان ممکن است نیازی به کرم دور چشم نداشته باشند و فقط می توانند به جای آن از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنند.

  • کرم های دور چشم، ناحیه زیر چشم را آبرسانی می کنند و حتی ممکن است به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کنند.
  • با این حال، کرم های دور چشم معمولا سیاهی دور چشم را درمان نمی کنند و پف زیر چشم را کاهش نمی دهند.
  • اگر جوان‌تر هستید نیازی به استفاده از کرم دور چشم ندارید، اما اگر سن‌تان بالاست و نگران خطوط و چین و چروک‌های پوست هستید، می‌تواند مکمل خوبی برای روتین مراقبت از پوست شما باشد.

در حالی که ممکن است به نظر یک مرطوب کننده جذاب به نظر برسد، یک کرم دور چشم ممکن است برای برخی افراد ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. متخصصان پوست می گویند که کرم دور چشم می تواند به آبرسانی پوست و کاهش خطوط و چین و چروک کمک کند. با این حال، افسانه هایی نیز در مورد این محصول مراقبت از پوست وجود دارد.

شما باید بدانید که کرم دور چشم چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد و اینکه آیا باید از آن استفاده کنید یا خیر.

کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم نوعی مرطوب کننده است که به طور خاص برای ناحیه دور چشم فرموله شده است. در حالی که برخی افراد استفاده از کرم صورت عمومی را برای پوست دور چشم انتخاب می کنند، این ناحیه نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

هادلی کینگ، پزشک متخصص پوست در شهر نیویورک، می‌گوید: «پوست دور چشم نازک و ظریف است و علائم پیری اغلب در این بافت ظریف آشکار می‌شود.»

هنگامی که به دنبال کرم دور چشم می گردید، کینگ می گوید آبرسانی و مرطوب کنندگی از ویژگی های کلیدی است که باید به دنبال آن باشید. با این حال، کرم های دور چشم می توانند به چیزی بیش از آبرسانی به پوست کمک کنند.

کرم دور چشم چه کاری می تواند انجام دهد

به گفته متخصصان پوست، فواید عمده استفاده از کرم دور چشم در اینجا آمده است:

کرم دور چشم پوست شما را آبرسانی می کند

دبرا جلیمان، دکتر، متخصص پوست و استادیار پوست در دانشکده پزشکی ایکان، کوه سینا، می گوید: آبرسانی به ناحیه زیر چشم بسیار مهم است، زیرا غدد چربی کمتری در این منطقه وجود دارد، به این معنی که به سرعت خشک می شود.

گرچن فریلینگ ، پزشک متخصص پوست در منطقه بوستون، می گوید: «استفاده از کرم دور چشم آبرسان روزانه می تواند از کم آبی جلوگیری کرده و آن را تسکین دهد.»

او می گوید: «پوست دور چشم به خصوص نازک و ظریف است و مستعد تحریک است، بنابراین استفاده از محصولاتی که به طور خاص برای ناحیه چشم فرموله شده اند می تواند مفید باشد. کرم دور چشم به طور خاص برای آبرسانی به این ناحیه شکننده پوست فرموله شده است.

به گفته کینگ، یک مرطوب کننده ایده آل چشم شامل موارد زیر است:

  • او می گوید که مرطوب کننده ها مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین، آب را به پوست متصل می کنند.
  • نرم کننده ها مانند سرامیدها و اسیدهای چرب به بهبود بافت و ظاهر پوست کمک می کنند.
  • کینگ می گوید: انسدادها ، مانند موم زنبور عسل و روغن معدنی، لایه ای بی اثر روی پوست ایجاد می کنند و از نظر فیزیکی از دست دادن آب از طریق پوست جلوگیری می کنند .

فواید اسید هیالورونیک و سرامیدها به طور گسترده ای شناخته شده است، بنابراین پیدا کردن کرم دور چشم با آنها کار سختی نیست. فریلینگ می‌گوید: «این مواد در بسیاری از کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های دور چشم یافت می‌شوند، زیرا به طور موثری روی آب می‌مانند و تغذیه را به پوست بازمی‌گردانند.»

کرم دور چشم می تواند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد

کینگ می گوید : «خطوط و چین و چروک های ظریف به دلیل از دست دادن کلاژن ظاهر می شوند و خاصیت ارتجاعی با افزایش سن کاهش پیدا می کند. در حالی که اقداماتی مانند محافظت در برابر آفتاب و پرهیز از سیگار برای جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک مهم هستند، کرم دور چشم نیز کمک می کند.

جالیمان می‌گوید: «همچنین تحرک زیادی در این ناحیه وجود دارد، زیرا ما چندین بار در روز پلک می‌زنیم و این فشار زیادی را به این پوست ظریف و ظریف وارد می‌کند.»

برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک، فریلینگ توصیه می کند کرم دور چشم را با موارد زیر انتخاب کنید:

  • پپتیدها: یک اسید آمینه که برای درمان پیری پوست استفاده می شود. آنها پس از نفوذ به پوست، کلاژن و اسید هیالورونیک می سازند و همچنین سلول ها و بافت ها را به هم متصل می کنند.
  • رتینول: شکلی از ویتامین A ، با افزایش سرعت گردش سلولی و تولید کلاژن به جلوگیری از پیری و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند.
  • ویتامین C: یک آنتی اکسیدان است که به کاهش علائم آسیب خورشید کمک می کند.

آبرسانی همچنین می تواند به طور موقت پوست را حجیم کرده و ظاهر خطوط ریز را کاهش دهد. در یک مطالعه در سال 2017 ، پوست 15 دقیقه پس از استفاده از کرم آبرسان بهبود یافت. کاهش حضور خطوط ریز حداقل به مدت 56 روز ادامه داشت. Jaliman می گوید در این مورد، به دنبال کرم دور چشم حاوی سرامید، اسید هیالورونیک یا گلیسیرین باشید.

کاری که کرم دور چشم نمی تواند انجام دهد

در حالی که کرم دور چشم فواید خود را دارد، نمی تواند کار زیادی برای کاهش پف زیر چشم یا کاهش سیاهی دور چشم انجام دهد.

کرم دور چشم نمی تواند پف زیر چشم را کاهش دهد

در حالی که کرم‌های دور چشم به پف زیر چشم کمک می‌کنند، نتایج موقتی هستند و به کافئین نیاز دارند.

جلیمان می گوید: «اگر کرم دور چشم دارای غلظت بالایی از کافئین باشد، می توانید به طور موقت پف چشم را به حداقل برسانید. این به این دلیل است که کافئین رگ خونی را منقبض می کند که جریان خون را به ناحیه چشم کاهش داده و پف را کاهش می دهد.»

در یک مطالعه کوچک در سال 2009، محققان دریافتند که کرم دور چشم حاوی کافئین به به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک و پوست صاف کمک می کند.

استفاده از چیزی سرد در ناحیه چشم نیز می تواند به کاهش پف کردگی کمک کند. کینگ می گوید: «کمپرس چای کیسه ای سرد نیز می تواند مفید باشد زیرا هم کافئین و هم سرما می توانند رگ های خونی را منقبض کنند. چای سبز کیسه ای به ویژه موثر است، زیرا از مزایای آنتی اکسیدانی پلی فنول های چای سبز نیز بهره مند می شوید. »

کرم دور چشم نمی تواند سیاهی دور چشم را کاهش دهد

در حالی که کرم‌های دور چشم به تنهایی نمی‌توانند جلوی ظاهر شدن حلقه‌های سیاه را بگیرند، مراحل زیادی وجود دارد که می‌تواند ظاهر آن‌ها را کاهش دهد.

ساده ترین گزینه یک مرطوب کننده رنگی است. مرطوب کننده های عمومی صورت و کرم های دور چشم در گزینه های رنگی موجود هستند. این محصولات می توانند فواید کرم صورت را ارائه دهند و در عین حال به عنوان یک کانسیلر روشن تر برای پنهان کردن سیاهی دور چشم عمل می کنند.

یک راه حل طولانی تر شامل مراجعه به پزشک است. فریلینگ می گوید: «روش های زیبایی که توسط متخصص پوست انجام می شود مانند لایه برداری یا لیزر، بهترین راه برای از بین بردن سیاهی دور چشم است.»

آیا باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

حتی اگر از قبل یک مرطوب‌کننده روزانه دارید که دوست دارید، بسته به نیاز پوستتان می‌تواند ارزش استفاده از کرم دور چشم را داشته باشد.

فریلینگ می‌گوید: «بیشتر افراد 20 ساله با پوستی جوان احتمالاً نیازی به سرمایه‌گذاری روی یک محصول فوق‌العاده ندارند و مرطوب‌کننده‌ها مشکلی ندارند. به خاطر داشته باشید، کرم‌های دور چشم معمولاً با موادی ساخته می‌شوند که نتایج سریع‌تر و هدفمندتری نسبت به مرطوب‌کننده‌های معمولی ارائه می‌دهند؛ اگرچه مرطوب‌کننده‌ها مطمئناً هنوز هم می‌توانند زیرچشم را آبرسانی کنند.

اگر استفاده از کرم دور چشم را انتخاب کردید، Frieling توصیه می کند که آن را هر روز صبح یا شب استفاده کنید، اما نه دو بار در روز. در حالی که می‌توانید از اکثر گزینه‌ها در هر زمان استفاده کنید، برخی از مواد اولیه بهتر در روز یا عصر استفاده می‌شوند. همچنین مهم است که کرم های دور چشم را قبل از سایر محصولات مراقبت از پوست مانند درمان های آکنه استفاده کنید زیرا این ناحیه بسیار حساس است.

او می گوید: «رتینول ممکن است یکی از موادی باشد که فقط در شب از آن استفاده می شود، زیرا می تواند باعث حساسیت به خورشید شود.» صبح‌ها، بهتر است از فرمول سبک‌وزن برای آرایش استفاده کنید. حتی بهتر از آن، به دنبال کرم دور چشم با SPF باشید تا شما را در طول روز بگذراند. شب‌ها، کرم غلیظ‌تری را انتخاب کنید زیرا شب زمان بیشتری برای جذب بهتر مربوط کننده وجود دارد.

جلیمان می‌گوید که باید از گذاشتن کرم دور چشم روی پلک بالایی خودداری کنید، زیرا احتمال ورود آن به چشم را افزایش می‌دهد و باعث سوزش می‌شود.

به دنبال کرم های دور چشمی باشید که حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید و سرامید برای آبرسانی و کاهش چین و چروک هستند.

نکاتی برای رفع مشکلات رایج پوست در ناحیه چشم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوری دی هلث ، لورن فاین، دکتر لورن فاین ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در جراحی زیبایی و پوست شیکاگو در ایلینویز می‌گوید: پوست دور چشم شما یکی از اولین مواردی است که نشانه‌های پیری را آشکار می‌کند. در اینجا برخی از مهمترین نگرانی های مربوط به ناحیه چشم که متخصصان پوست در مورد آنها می شنوند و پیشنهادات آنها برای رفع آنها آورده شده است.

حلقه های تیره اطراف چشم

در حالی که آنها به کمبود خواب مرتبط هستند، گاهی اوقات خوابیدن به اندازه هشت ساعت در شب باعث نمی شود از دست آنها خلاص شوید.. فاین می‌گوید:« دلیل آن این است که یک راز ژنتیکی در حلقه‌های سیاه وجود دارد.» او می‌گوید: «پاک کردن کامل آن‌ها سخت است، اما برخی از مواد موضعی خوب که حاوی کافئین یا ویتامین K هستند و می‌توانمد به گردش خون کمک کنند، باعث می شوند که این حلقه های تیره در اطراف چشم کم رنگ تر شود.

پف دور چشم

به گفته کلینیک مایو، اگر پف کرده از خواب بیدار می شوید، ممکن است به دلیل مایعی باشد که هنگام خواب زیر چشمان شما جمع شده است. یک غلتک یشمی بخرید و آن را در یخچال خود نگه دارید. (یکی بخرید که به شکل یک توپ کوچک است، بنابراین برای این ناحیه کوچکتر مناسب است.) صبح، غلتک را در پف چشم ماساژ دهید و به آرامی روی کیسه ها بچرخانید. در حالی که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که غلتک های یشم به طور قطعی پف کردگی را کاهش دهند، برخی از متخصصان پوست، از جمله گرین، استفاده از این غلتک ها را در هنگام سردی دور چشم توصیه می کنند، زیرا عملکرد خنک کننده به کاهش پف کمک می کند. طبق گفته‌های جانز هاپکینز ، دمای سرد جریان خون را کاهش می‌دهد تا تورم ناحیه چشم کاهش یابد.

خطوط ریز و چین و چروک

به سراغ رتینول یا کرم دور چشم پر پپتید بروید. رتینول و رتینوئید مشتقات ویتامین A هستند که گردش سلولی پوست و تولید کلاژن را تحریک می کنند. گرین می گوید: «رتینول به بافت کلی کمک می کند و عمیق تر به ساختارهای پوست می رود تا چین و چروک ها را احیا کند و ظاهر خطوط ریز را بهبود بخشد.» در شب از کرم دور چشم حاوی رتینول استفاده کنید. در مورد صبح، او کرم دور چشمی را توصیه می‌کند که «حاوی چای سبز ، یک ماده حاوی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی که به پیری کمک می‌کنند، محافظت می‌کند.» بر اساس بررسی منتشر شده در فوریه 2019 در ژورنال Nutrientsپلی فنول های چای سبز که ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، رادیکال های آزاد پیری را در بدن خنثی می کنند، خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهند و فعالیت آنزیمی که کلاژن را در پوست شما تجزیه می کند، کاهش می دهد. نتیجه: آسیب کمتر UV و خطوط و چین و چروک کمتر.

قرمزی دور چشم

فاین می‌گوید: «با توجه به ماهیت نازک و حساس پوست در اینجا، بهبودی بیشتر طول می‌کشد». او می‌گوید: «اگر به یکی از اجزای یکی از محصولاتتان مانند عطر، مواد نگهدارنده یا عصاره‌های طبیعی گیاهی حساس هستید، چشم‌ها اغلب اولین ناحیه‌ای هستند که با تحریک فوران می‌کنند، یا تحریک در اینجا می‌تواند شدیدتر باشد.» در این صورت به متخصص پوست مراجعه کنید. بهتر است فوراً آن را درمان کنید.. در غیر این صورت، ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا به حالت عادی بازگردد.

کرم دور چشم بهتر است یا ژل دور چشم؟

این سوال به نوع پوست یا نگرانی اصلی شما بستگی دارد. اگر به طور طبیعی چشم‌های خشکی دارید، بهتر است کرمی را انتخاب کنید که بهتر آبرسانی کند. فاین می گوید: «یک ژل به تنهایی به اندازه کافی مرطوب کننده نخواهد بود. از سوی دیگر، اگر با پف های زیر چشم سروکار دارید، ممکن است ژل برای شما عالی باشد.

در مورد نحوه استفاده از کرم یا ژل دور چشم، گرین توصیه می‌کند از انگشت خود با سبک‌ترین لمس استفاده کنید، معمولاً انگشت صورتی. به آرامی روی ناحیه زیر چشم خود ضربه بزنید تا پوشانده شود. این تضمین می کند که این پوست ظریف را مانند زمانی که آن را آغشته می کنید، نمی کشید.

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی

گرین می گوید عادات بهداشتی ضعیف، به ویژه سیگار کشیدن، می تواند به مشکلات زیر چشم کمک کند. به گفته بنیاد ملی خواب، مصرف بیش از حد الکل می‌تواند باعث ایجاد پف و حلقه‌های سیاه شود و همچنین بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد .

در مورد خواب، مطمئن شوید که هفت تا نه ساعت توصیه شده در شب را می خوابید. تحقیقات نشان می‌دهد که صورت خسته دارای پلک‌های آویزان، چشم‌های متورم و دایره‌های سیاه است که به مردم نشان می‌دهد چقدر خسته هستید . در آخر، آب کافی بنوشید :آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی مصرف ½ اونس تا 1 اونس مایعات، که شامل آب است، برای هر پوند از وزن بدن در هر روز توصیه می کنند. چرا برای سلامت پوست شما مهم است: بر اساس مطالعه ای که در آوریل 2014 در مجله داروها در پوست منتشر شد، سیاهی دور چشم می تواند ناشی از نوشیدن مقدار کمی H2O باشد. به گفته محققان، خوردن یک رژیم غذایی با سدیم بالا باعث پف کردگی می شود، بنابراین با کاهش نمک در رژیم غذایی خود، احتباس آب را کاهش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha