اختلالات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان در سال های اخیر افزایش یافته است. تقریباً از هر 5 کودک 1 کودک تحت تأثیر یک اختلال سلامت روان قرار می گیرد و در صورت عدم درمان، این اختلالات می توانند جدی شوند. خودکشی دومین عامل مرگ و میر در سنین 15 تا 24 سال است و تقریباً 18 درصد از نوجوانان و نوجوانان در مقطعی از زندگی خود دچار آسیب به خود شده اند.

چگونه نوجوانان می توانند به دوستان مبتلا به اضطراب و افسردگی کمک کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از چیلدرنز ، نوجوانان معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه می شوند دوستانشان در حال تجربه یک اختلال سلامت روان هستند.متأسفانه، بسیاری از نوجوانان و نوجوانان تمایلی به کمک یا حمایت از بزرگسالان ندارند.

ونسا سیمپسون، مدیر مراقبت های بهداشتی رفتاری در Children's Health توضیح می دهد: «به طور معمول، نوجوانان زمانی که درگیر مشکلات سلامت روانی هستند، به دوستان خود اعتماد می کنند. چه از طریق یک پست در رسانه های اجتماعی یا نظرات در گفتگوها، همسالان ممکن است اولین کسانی باشند که متوجه علائمی می شوند که نشان می دهد یک دوست ممکن است به کمک نیاز داشته باشد.

به همین دلیل برای والدین مهم است که فعالانه و آشکارا با کودکان در مورد سلامت روان صحبت کنند و اگر آنها یا دوستانشان دچار اضطراب، افسردگی یا افکار خودکشی شوند، چه کاری باید انجام دهند.

اختلالات روانی رایج در نوجوانان چیست؟

نوجوانان می توانند انواع اختلالات روانی را تجربه کنند. اختلالات اضطرابی شایع ترین نگرانی سلامت روان در میان نوجوانان است. سایر اختلالات رایج می تواند شامل افسردگی، اختلالات مصرف مواد، اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) و اختلالات خوردن باشد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، اختلالات روانی به عنوان تغییرات جدی در نحوه یادگیری، رفتار یا مدیریت احساسات فرد توصیف می شود که می تواند باعث بروز مشکلاتی در طول روز شود.

نشانه هایی که یک نوجوان برای اختلال سلامت روان نیاز به کمک دارد چیست؟

علائم و نشانه های متعددی وجود دارد که ممکن است نشان دهد نوجوانان با سلامت روانی خود دست و پنجه نرم می کنند یا افکار خودکشی دارند. رایج‌ترین علائم هشداردهنده‌ای که نشان می‌دهد فردی که می‌شناسید ممکن است برای اختلال سلامت روان به کمک نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • تهدید به صدمه زدن یا کشتن خود
  • صحبت کردن یا نوشتن در مورد مرگ
  • بی پروا عمل کردن
  • کناره گیری از دیگران
  • تغییرات خلقی چشمگیر
  • ابراز ناامیدی یا نداشتن دلیلی برای زندگی
  • بخشش اموال با ارزش

اگر نوجوان شما هر یک از این علائم را نشان می دهد، بهتر است مستقیماً درباره احساساتش از او سؤال کنید. اگر نوجوان شما متوجه دوستی شد که این علائم را نشان می دهد، به او بگویید که اشکالی ندارد که برای حفظ امنیت دوستش مداخله کند.

چگونه می توانید به یک دوست مبتلا به بیماری روانی کمک کنید؟

اگر فرزند شما فکر می کند که دوستش از یک اختلال روانی رنج می برد، راحت به دوستش بگوید که نگران است و می خواهد کمک کند. مهمتر از همه، مطمئن شوید که نوجوان شما متوجه شده است که تضمین امنیت یک دوست تنها مسئولیت او نیست.

در حالی که آنها ممکن است اولین کسی باشند که مداخله می کنند یا نگرانی هایی در مورد امنیت یک دوست دارند، باید با یک بزرگسال مورد اعتماد تماس گرفته شود تا از کمک و پشتیبانی حرفه ای استفاده شود.

در اینجا راه هایی وجود دارد که نوجوانان می توانند به دوستان مبتلا به اختلال سلامت روان کمک کنند:

  • ابراز همدردی نسبت به آنچه ممکن است دوستتان را آزار دهد
  • سوالات مستقیم بپرسید تا به درک آنچه که آنها تجربه می کنند کمک کنید. صحبت آشکار در مورد نگرانی های مربوط به سلامت روان، از جمله خودکشی، می تواند برای یک دوست آرامش بخش باشد.
  • به دوستتان بگویید که بهبودی امکان پذیر است و با گفتن احساسات خود به بزرگسالان مورد اعتماد، می توانند کمک بگیرند.

علیرغم شایع بودن نگرانی های مربوط به سلامت روان در میان نوجوانان، بهبودی امکان پذیر است و کمک در دسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha