چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 35337
سلامت نیوز: خوردن امگا -3 در روغن ماهی می‎تواند به طور قابل ملاحظه‎ای علایم و نشانه‎های آرتروز را کاهش داده و پیشرفت آن را کند کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، طبق مطالعه‎ای که در دانشگاه بریستول صورت گرفت، اسیدهای چرب امگا-3 که از روغن ماهی و روغن تخم کتان گرفته می‌شود، می‎تواند باعث کاهش سرعت پیشرفت آرتروز و یا حتی پیشگیری از آن شود. همان چیزی که زنان قدیمی در مورد فواید روغن ماهی برای سلامتی مفاصل، آرتروز و غضروف اعتقاد داشتند.

«جان تارلتون» از دانشگاه بریستول دانشکده علوم دامپزشکی گفت: علایم معمول در پوکی استخوان از جمله تخریب کلاژن غضروف و از دست دادن مولکول‌ها، هر دو با مصرف امگا 3 کاهش می‌یابند.

به گزارش زی‎نیوز، این محقق طی بیانیه‎ای از دانشگاه بریستول گفت: علاوه بر این، شواهد قوی وجود دارد که امگا 3 تاثیرات بیوشیمی بر روی بیماری دارد و در نتیجه نه تنها امگا 3 به جلوگیری از بیماری کمک می‌کند بلکه پیشرفت آن را نیز کند کرده و آن را کنترل می‌کند.

تارلتون افزود: اکثر رژیم‌های غذایی در کشورهای توسعه یافته فاقد امگا-3 بوده و شامل رژیم‎های غذایی مدرن با میزان امگا-6 فراوان (سی برابر حد استاندرد) است.

مصرف امگا -3 کمک می‎کند که کمبود این اسید چرب جبران شده و این روغن به مشکلات سلامتی دیگر مانند بیماری قلبی و بیماری‎های روده‎ای نیز کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha