چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 35339
سلامت نیوز: پژوهشگران توانستند تعداد زیادی از مناطق ژنی مرتبط با سازماندهی کار کبد را مشخص کنند که این امر بستر را برای کشف درمان‌های تازه بیماری‌های کبدی بازخواهدکرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، روزنامه "ساینس دیلی" آمریکا نوشت: پژوهشگران کالج سلطنی لندن توانستند از طریق پژوهش های خود بر روی 61 هزار نفر 42 منطقه ژنی مرتبط با کار کبد را مشخص کنند که رابطه 32 منطقه از این مناطق ژنی در این زمینه اصلا شناخته شده بود.

پژوهشگران گفتند که کشف آنها می‌تواند به درک این موضوع کمک کند که وقتی کبد از کار طبیعی خود باز می‌ماند، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد.

به گفته این پژوهشگران، این امر در نهایت راه را به روی اختراع درمان‌های تازه که می تواند کار کبد را بهبود بخشد و به جلوگیری از نابودی آن کمک کند، باز خواهد کرد.

پژوهشگران در پژوهش‌های خود کدهای ژنتیکی 61 هزار نفر برای تعیین مناطق مرتبط با کار کبد مقایسه کردند و عمل اعضای شرکت کننده را از طریق بررسی مقادیر آنزیم‌های کبدی در خون ارزیابی کردند.

این پژوهشگران دریافتند: در کسانی که دچار آسیب کبدی شده‌اند، میانگین این آنزیم‌ها در خون بالا می‌رود و این امر با افزایش خطر ابتلا به سیروز کبدی و دیابت نوع دوم و بیماریهای قلبی مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha