چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 35346
سلامت نیوز: یك متخصص پوست گفت: قرار گرفتن در زیر نور آفتاب یا استفاده از دستگاه سولاریم برای برنزه كردن و یا برنزه كننده‌های فوری سرطان زاست.

دكتر نصرت پورسینا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: پوست یكی از بزرگترین ارگان‌های بدن است كه بیش از 1 متر و نیم وسعت دارد و تمام ارگانهای داخلی را می‌پوشاند به طوری كه پوست به عنوان یك سد دفاعی بسیار كامل همه اعضای بدن را حفظ می‌كند.

وی با بیان اینكه این عضو مهم بدن برای این كه بتواند به درستی كار كند باید سالم باشد، ادامه داد: برای سالم نگهداشتن پوست باید مواردی را رعایت كرد چرا كه پوست بطور مداوم در معرض تماس با اشیاء و مواد موجود در هواست و نسبت به هركدام می‌تواند واكنش نشان دهد.

وی با تاكید بر محافظت از پوست در معرض آفتاب، افزود: متاسفانه با وجود عوارض آفتاب، نه تنها برخی از افراد از آفتاب دوری نمی‌كنند بلكه به اشتباه ساعتهای طولانی را در كنار ساحل یا استخرهای روباز زیر نورآفتاب قرار می‌گیرند.

دكتر پورسینا اضافه كرد: بعضی از افراد با دستگاه سولاریم و یا برنزه كننده‌های فوری كه در بعضی سالن‌های ورزشی و آرایشی ارائه می‌شود اقدام به برنزه كردن می‌كنند كه همه این عوامل سبب ایجاد سرطانهای پوست و پیش سرطانها می‌شود و در مواردی نیز ملانوم پوستی كه از سرطانهای نادر و بدخیم پوست است بروز می‌كند.

وی به افراد به ویژه جوانان توصیه كرد: از برنزه كردن به هر نحو خودداری كنند و در صورت تمایل به برنزه كردن می‌توانند از كرمهایی كه به مدت چند ساعت یا چند روز برنزه می‌كنند و در هنگام شستن نیز برطرف می‌شوند استفاده كنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha