سلامت نیوز: یك کارشناس تغذیه با بیان اینكه سلامت قلب منوط به داشتن وزن و تغذیه مناسب و داشتن تحرک لازم است، گفت: برای داشتن قلبی سالم باید حداقل هفته‌ای سه بار به مدت نیم ساعت پیاده‌روی همراه با نرمش ملایم داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، زهرا ابراهیمی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در همایش توجیهی بهداشت فردی و قلب سالم كه در شاهرود برگزار شد با اشاره به حساسیت‌های قلب گفت: قلب عضو حساس بدن است و در سلامتی آن باید بکوشیم چرا كه سلامت قلب در داشتن وزن مناسب، تغذیه مناسب، ورزش و داشتن تحرک است که باید این سرفصل‌ها را جدی بگیریم.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود در تعریف سلامت گفت: سلامت یعنی رفاه کامل جسمی، روحی، بهداشتی و اجتماعی است و ما باید در زندگی خود به این اصول اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در سلامتی جسم و بخصوص قلب گفت: اگر می‌خواهیم همیشه شاداب و سرزنده باشیم باید به ورزش اهمیت بدهیم و برای داشتن قلبی سالم حداقل باید هفته‌ای سه بار به مدت نیم ساعت پیاده روی همراه با نرمش ملایم را فراموش نکنیم.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به بحث تغذیه گفت: استفاده از غذاهای سالم و پرهیز از رژیم نامناسب مثل خوردن غذاهای پرچرب و نمک زیاد در جلوگیری از سکته‌های قلبی و بالا رفتن کلسترول خون بسیار مهم است و باید خانواده‌ها توجه جدی به این امر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha